Sommarens minnen...

2009.08.16 kl:12.48

...är bara som en grå massa


Nu börjar det kännas på riktigt att sommaren alldeles snart är slut.
Jag har varit hemma i Småland i två och en halv månad.
Jag kan ärligt säga att jag hade helt andra förväntningar
på sommaren än hur den faktiskt blev.

När jag ser tillbaka på denna sommaren ser jag ingenting av värde.
Jag vet att jag faktiskt gjort ett par roliga saker, jag vet att jag träffat min familj
en hel del och det är såklart värdefullt, men alla andra dagar, allt annat
är bara som en grå massa. Det har inte alls varit som jag önskat.
Och nu när jag tänker tillbaka på det blir jag bara så ledsen.
Och den enorma ensamhetskänslan väller över mig.

Jag vet inte om det är därför det känns så fruktansvärt jobbigt att
behöva inse att den nu är slut, för nu finns inte mer tid att vända
minnena av sommaren 2009 till något fint. 
Kanske hade det känts likdant om sommaren varit perfekt,
då kanske jag inte hade velat lämna sommaren på grund av det... 

Hur som helst sitter jag här och om två dagar åker jag tillbaka till Örebro och livet där.
Det dröjer nästan ett helt år tills jag kan vara hemma såhär länge igen.
Tills jag bara kan bo och leva här bland människor jag tycker om.
För jag vet hur det blir. Det blir inte ofta man åker hem under terminen.
En gång kanske, och sedan i jul...

Sen vet jag ju någonstans inom mig att när jag väl kommit till Örebro,
så är det trevligt att vara där. Det är ju inte så att jag otrivs där. Verkligen inte.
Där finns också människor jag tycker om. Det är bara så svårt att se det nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0