Adolphson & Falk - Mer jul

2009.12.15 kl:20.26

Gårdagens jullåt
Måndag

Adolphson & Falk - Mer jul


Nej, jag tycker inte att det här är en speciellt bra jullåt,
men jag gillade den jag var lite och det är ju ändå en av
alla jullåtar som spelas ett par gånger i december varje år..

Har dock aldrig tidigare sett den fantastiska videon,
men nu när jag såg den kände jag att den faktiskt förtjänade
en plats här bland jullåtarna.

Mycket.. eeeh.. skojig video. Eller?
Där sitter dom med varsin gitarr och ser svåra och lite beklämda ut,
bakom ett bord med julmat som verkligen inte ser särskilt apitlig ut.
Någon gång ibland tittar dom lite på varandra och "spexar till" det..
Med jämna mellanrum är det också lite närbilder på julmaten.
Och allt detta sker i ett oerhört smickrande grådassigt ljus.

Ja, det var väl typ det...




"Mer jul" med Amy Diamond om man hellre vill, varför man nu skulle vilja det;
Amy Diamond – Mer jul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0