Busungarna - Tomten, jag vill ha en riktig jul

2009.12.09 kl:22.55

Dagens jullåt
Onsdag

Busungarna - Tomten, jag vill ha en riktig jul


Det här kan vara världen bästa jullåt.
Nej, kanske inte, men Busungarna kan vara världens bästa barngrupp!
Detta är nostalgi på hög nivå för min del.
Hade som liten ett kassettband med denna fina grupp. Från början
var det min storasysters band och sen började även jag lyssna på det.
Minns otroligt tydligt när vi tog ut bandspelaren på altanen på sommaren
och lyssnade på bandet om och om och om och om igen...
Trots att det innehöll några julsånger.

Vet inte vart detta band finns idag, och det är synd. Det fanns många fina låtar där.
Tex. "Tjena, vi är busungarna", "Jag ska rymma", "Äntligen sommarlov"
och "Jag ska bli rockstjärna när jag blir stor".
Dessutom fanns några "roliga" vitsar med...

Det var tider det!

Men nu är det jul och den fina jullåten kommer som Spotifylänk nedan.
Varför gjorde dom ingen video?

Busungarna – Tomten jag vill ha en riktig jul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0