En bra dag

2009.02.11 kl:09.17


Det är ju fantastiskt hur en morgon kan skilja sig från dag till dag.


Alla andra dagar får jag stressa röven av mig.
Jag snoozar min mobil i en timma innan jag går upp,
jag hinner inte duscha fast jag vill,
jag hinner knappt äta frukost,
jag får stressa ihjäl mig till skolan,
och jag ändå kommer för sent till lektionen.
(Det är dåligt, otrevligt och respektlöst, jag vet.)

Men så idag, då jag ändå hade lite bråttom,
lite mycket att göra så att säga,
så sitter jag här och bloggar.
För jag är klar!

Jag har gått upp, gjort mig i ordning,
ätit frukost, kollat på Vakna med The Voice,
lagat mat till matlåda, förberett mig för min lektion
och jag skriver nu mitt andra blogginlägg för idag.
Jag ska gå till skolan om en kvart och då kommer jag
vara där en halvtimme innan jag börjar lektionen.

Hur gick det till?

Ja, det spelar egentligen ingen roll,
men det är bra mycket trevligare än en stressmorgon.
Såhär kanske man borde göra lite oftare.
Det blir nog en bra dag idag.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hehe, du avslöjade dig genom att kommentera ett av mina blogginlägg :P

2009-02-11 @ 16:44:07
URL: http://froken2007.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0