Lär er hur man fikar

2009.02.17 kl:21.21

För ni vet ju inte hur man gör


När det gäller folk som fikar i Prego (Musikhösgksolans café)
finns det två saker jag irriterar mig en hel del på.

Ett.

Folk som inte plockar undan sitt skräp.
Hur jobbigt kan det vara?

Detta gäller väl iofs vart man än är där det är meningen
att man ska plocka med sig sin bricka när man går.
T.ex. på McDonalds, Burger King, på andra fik eller liknande.
Det är väl bara ta med sig och ställa i brickstället eller
slänga skräpet eller vad som nu förväntas av en.
Speciellt i Prego så är det ju dessutom så att när du går därifrån
så måste du på ett eller annat sätt gå förbi ett brickställ,
oavsett vilket håll du väljer att gå.
Så alla lata idioter behöver ju bara ta med sitt glas,
sitt skräp eller sin bricka när dom går.


Två
.

Folk som dricker sitt kaffe i pappersmugg (ta-med-mugg med plastlock)
trots att kaffet ska drickas i Prego.
Hur svårt är det att då istället ta ett kaffeglas?

Det är så fruktansvärt onödigt med dessa pappersmuggar!
Jag kan förstå det om man ska ta med sig sitt kaffe såklart,
men det är grymt många som sitter där och dricker sitt kaffe ur pappersmugg.
Dessutom stör jag mig på det där plastlocket.
För det är i princip ingen som använder det.
Det bara sätter man på i farten och sen tar man av det och lägger på bordet.
Onödigt, onödigt.

Kommentarer
Postat av: Malin

Du får lägga lappar på alla bord i Prego så folk lär sig ;) Dessutom är det ju godare att dricka ur ett glas! Inte för att jag dricker kaffe, men det borde ju gälla samma med alla andra drycker.

2009-02-18 @ 22:02:01
URL: http://mejline.bloggagratis.se
Postat av: EmmaPQ

Ja, lapp på alla bord är ju alternativ. Dock kan jag ju känna att jag inte ska behöva göra det. Det är väl bara sunt förnuft, men ibland kan man tro att jag är den enda som har det... hehe.

2009-02-19 @ 00:24:31
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0