Och hur gick det då?

2009.02.07 kl:23.21


Och i efterhand tyckte jag att...



Jaha, då får vi väl köra en liten resumé av kvällens delfinal.

Melodifestivalen 2009 börjar ändå hyfsat bra måste jag säga.
För det första; Petra Mede klarar sig betydligt bättre än väntat.
Jag hade inte så höga förväntningar på henne,
men jag skrattade flera gånger och tyckte hon klarade sig fint.

Sen till låtarna/artisterna.
Utgången blev som följer.
Till final: Emilia & Alcazar
Till andra chansen: Scotts & Caroline af Ugglas.

Mina gissningar var ju alltså rätt okej.
Jag bytte bara ut Emilia mot Shirley.
Trodde dock inte det skulle gå så dåligt för henne,
hon kom ju alltså sist.
Men hon hade tydligen haft röstproblem hela veckan,
och det hördes ju verkligen.

För övrigt så var det väl inte asbra grejer,
förutom Alcazar som är så bra!
Verkligen en grymt samspelt grupp.
Dom är bra, tighta och snygga! Snygg outfit!
Men det var heller inte några riktiga sugägg.

Visst Jonathan Fagerlund var väl inte mycket att hänga i granen,
inte Emilia heller, och Caroline af Ugglas är ju rätt kass.
Men inget sånt här pinsamt och konstigt bidrag som det brukar vara med ibland.

Nej, jag är nöjd.
Och jag är glad att det äntligen satt igång!
Nu har jag 5 feta schlagerveckor framför mig.
Det gillar vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0