Osten

2009.02.04 kl:16.52


Ge mig ost


Jag blev så sjukt sugen på ost.
Det är ju verkligen så gott,
men jag köpr aldrig ost.
Bara sån där riven ost om jag ska ha det på något
som ska in i ugnen, typ en pizza eller lasange eller så.

Men en vanlig ost att hyvla med osthyvel
och ha på macka, det köper jag aldrig.

Varför? kan man ju undra,
eftersom jag tycker det är så gott.
Men det blir för dyrt helt enkelt.

Ost är ju så gott,
så om jag har en hel ost hemma,
så äter jag på den tills den är slut.
Det innebär alltså att den inte räcker alls länge.

Men nu blev jag väldigt sugen på ost,
och jag måste gå och handla sen,
så kanske blir det en ost som jag bär hem då.
Det vet man aldrig...


Detta är en kasse, i kassar ligger ost.
Jag är ingen ost, så nu reser jag.

Kommentarer
Postat av: Benny

2009-02-05 @ 19:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0