Potatistips

2009.02.09 kl:12.25


Bakad potatis



Under de senaste dagarna har jag ätit bakad potatis två gånger.
Första gången gjorde jag potatisen i ugnen.
Det tog sjukt lång tid, över en timme,
och potatisen var inte ens klar.
Men jag orkade inte vänta längre än så, för jag var så himla hungrig.

Andra gången bakade jag potatisen i mikron,
efter tips av Jenny.
Det tog typ 13 minuter och den blev helt klar.

Helt klart mycket bättre!
För man hinner dessutom gott och väl göra själva
röran som man ska äta till potatisen under dessa 13 minuter.

Mina varmaste rekommendationer går därför till:

Bakad potatis i mikrovågsugn!


Kommentarer
Postat av: jenny

Oh yes! bra skit alltså! nu blev jag sugen på bakad potatis! typiskt!



Bacon är oxå väldigt gott att göra i micron!!

2009-02-09 @ 12:29:41
Postat av: EmmaPQ

Bacon är jag väldigt tveksam till alltså, men jag gillar ju inte det över huvud taget. Kan bero på det också...

2009-02-09 @ 13:56:13
URL: http://emmapq.blogg.se/
Postat av: Daniel Jonasson

Nu har ju jag inte ätit bacon sedan 2005, men bacon i micron - det kan ju inte bli bra nånstans. Om dom inte har börjat göra dom annorlunda sedan jag åt det sist.

2009-02-09 @ 19:57:03
URL: http://danieljonasson.net
Postat av: jenny

Men då måste jag ju göra de till er (dig pq) så ni (du) får smaka! Det blir knaprigt utan allt extra fett! Mums!

2009-02-09 @ 20:28:26
Postat av: EmmaPQ

Nej, det är ju det jag känner också. Att göra bacon i micron kan inte bli bra... Är det liksom inte det stekta man vill åt när det gäller bacon, eller? Som sagt, jag äter ju inte det över huvud taget, men skulle jag mot förmodan göra det, skulle jag steka...

2009-02-09 @ 21:28:03
URL: http://emmapq.blogg.se/
Postat av: Lisa

Haha, blev förvånad över att du läser min blogg.. =) Men jag kanske skulle säga till johanna att skicka över din msn till mig så kan vi fördriva tiden tillsammans =) Du har också svårt att komma till ro på nätterna?

2009-02-10 @ 12:33:52
URL: http://froken2007.bloggagratis.se
Postat av: jenny

Lägg av!

2009-02-10 @ 23:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0