Rimma Simma Limma Dimma

2009.02.21 kl:01.47


Att rimma är ju rätt så kul,
ändå blev versen nedan rätt ful.


Jag har hos Daniel varit på Fest-Hej-Då,
för han ska ut och se världen.
Ett litet rim skulle han såklart då få,
läs min dikt, här är den:



Nu ska Daniel lämna oss andra kvar,

från denna staden han flyr.

Han ska vara borta i många, många dar,

för han ska ut på nya äventyr.


Han har fått nog av ett glashus,

han vill utav världen se mer

Han vill hitta på egna bus,

utan att den där Leif ser...


Men snart ha återvänder till det som är hemma

till den vackra staden Örebro.

Där bor ju till exempel Emma

och det är staden han vill bo (i)


Det där sista kanske inte rimmade så bra

men jag ville ju få med det jag heter

Så du kommer ihåg ifrån vem kortet va'

och inte tror att det var från Peter


Ha det nu så bra i det okända

jag kommer sakna både flätor och fluff

Men vi ses väl igen, kan hända,

det kommer bli astuff(t)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0