Speak!

2009.02.06 kl:20.21


Snacka Prata Tala


Igår på Willys såg jag ett par med en liten bebis.
Föräldrarna till barnet pratade teckenspråk med varandra.
Nu vet ju inte jag om de var döva båda två,
men i sådana fall där ingen av föräldrarna talar med munnen,
så började jag fundera på en sak.
Vem lär barnet att tala?

För barnet måste ju fortfarande få lära sig att prata även om föräldrarna inte gör det,
men hur svårt måste inte det va?
Dom måste ju ha nån som typ kommer hem till dom och pratar med barnet.
Och denna någon måste ju göra detta ganska ofta,
för annars kommer ju barnet bli sjukt understimulerat.
Men det borde det ju nästan bli ändå...
Eller?

Ja, jag bara tänkte på det...
För även om det kommer lära sig teckenspråk,
så måste ju ungen lära sig tala också,
om den har förutsättningar för det.

Kommentarer
Postat av: Daniel Jonasson

Barnet kommer att lära sig prata. Det blir inga problem. Talande barn som lär sig teckenspråk som unga lär sig tala lite senare, men lär sig mycket snabbare. Ja, jag vill skriva mer om detta, men jag orkar faktiskt inte. Ha det fint!

2009-02-07 @ 23:41:28
URL: http://danieljonasson.net
Postat av: EmmaPQ

Ja, men då får vi prata om det nån gång då, för jag tyckte det var intressant.

2009-02-07 @ 23:45:18
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0