Vad ska dockan heta, det vill jag gärna veta

2009.02.16 kl:23.29

Vad ska namnet vara, du kan välan svara


Jag tänkte på det här med att välja namn till sina barn.
Alltså, en del föräldrar är ju riktigt taskiga,
även om det kanske inte är deras tanke.
Något som kan vara riktigt illa är föräldrar som låter
sina egna intressen gå ut över barnet genom att namnge dom
efter något eller någon som förknippas starkt med deras intresse.

Här är ett exempel jag kom att tänka på, som jag såg i Metro när jag bodde i Göteborg.
Det var då ett reportage om en liten flicka som var 4 år och hon heter Gaisela
eftersom hennes föräldrar var stora GAIS-fans.
Hej hej...
Kul namn liksom.

Okej, jag kanske också skulle ge ett eventuellt barn ett
nördigt eller lite ovanligt namn, men inte så grovt alltså.
Det skulle jag inte.

Stackars unge, tänk om hon vill supporta ett annat lag?
Astaskigt.




Den som gissar rätt på vilken film mina rubriker kommer från vinner nåt.
En trisslott. Jag lovar.

Kommentarer
Postat av: Malin

Måns-Sören är också hett ;)

2009-02-17 @ 20:13:54
URL: http://mejline.bloggagratis.se
Postat av: Fredd

Jazzture då emma? Är inte det nördigt och av eget intresse?

2009-02-18 @ 22:38:45
Postat av: EmmaPQ

Jo, fast jag har redan skrivit om det, i ett gammalt inlägg som handlade om dubbelnamn. Tror jag iaf.

2009-02-18 @ 23:17:09
URL: http://emmapq.blogg.se/
Postat av: Felicia/Gaisela =)

haha xD lustig.. min mamma hittade den här sidan och hon bad mig komma och kolla. vi blev alldeles skratt färdiga eftersom det är JAG som är Gaisela. Fast egentligen heter jag Felicia men mitt andra namn är Gaisela. Jag är inte alls egentligen så intresserad av fotboll men om det är något lag som jag hejar på då, då är det GAIS. Så det är inte så synd om mig med andra ord :P jag är ju 15 år nu och jag minns inte så mkt när jag blev interjuvad men jag minns att dom tog kort på mig och min pappa. hoppas att du kom på några bra namn :) //GAISela

2010-07-18 @ 17:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0