Blod

2009.01.08 kl:22.51

Blodet skall flyta...


Hjälp!
Nu är det kört!

Nu har jag anmält mig som blodgivare.
Det är ju en grej som ligger under nyårslöftet;
att göra saker jag är rädd för och att utmana mig själv.
Men det är också själva grejen att ge blod.
Det har jag tänkt att göra i flera, flera år,
men aldrig vågat.
Men det är ju verkligen en sak man bör göra,
om man kan.

Jag har ju dessutom sagt att när Fredrik stuckit mig,
så ska jag gå och lämna blod.

Och det är 2009 nu & Fredrik har stuckit mig.
Det finns inga bortförklaringar längre...

Dock blev jag asrädd och supernervös
för jag läste nånstans att nålen som blodgivarna sticks med
är betydligt tjockare än en vanlig kanyl...

Jag kommer ju vara asrädd när jag ska gå dit,
och dom kommer tycka jag är en idiot som går dit frivilligt.
Men, jag tänker att när jag lämnat blod några gånger,
om jag nu blir godkänd som blodgivare,
så kommer jag komma över min rädsla,
och då kommer jag vara så stolt!

Men jag kommer antagligen kräkas första gången jag ska dit...




Här kan man anmäla sig som blodgivare och kolla upp närmaste blodcentral:
http://www.geblod.nu

Kommentarer
Postat av: Fredd

Troligtvis kommer du inte känna så värst mycket mer än när jag stack du. Behöver nog inte oroa dig

2009-01-11 @ 02:50:31
Postat av: Wachen

Jäkligt bra beslut. Har just anmält mig själv, spooky..

2009-01-13 @ 14:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0