Är-inte-riktigt-vaken-än-panik

2009.01.14 kl:21.33


När man försover sig och panikvaknar...


Jag vaknade ganska nyss av ett sms.
Jag hade somnat för ungefär en och en halv timma sen,
och ställt klockan galet fel så den hade inte ringt
på ett antal timmar än, om jag skulle vaknat av den.
(Min tanke var ju att bara småsova i en kvart eller så)

Men när jag vaknade fick jag värsta paniken,
och förstod varken tid eller rum.
Jag trodde att jag hade försovit mig från
hemtentan som man fick börja med imorrn klockan 08.00..
Och jag fattade noll när det stod att klockan var tjugoett-nånting.

Det är grymt mycket man hinner tänka när man vaknar sådär
och inte alls vet vad man heter, vart man är eller vilket år det är.

Usch, det är verkligen äckligt med sån panik.
Men det var ju tur att det fortfarande var torsdag!
Puh...!

Imorrn är det alltså hemtenta från klockan 08.00
till på fredag klockan 12.00.
Sen är pedagogiken slut!
Heja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0