Vem styr?

2009.01.03 kl:00.43

Överläge..?


Tänk att andra människor har sån makt över en..
Vissa människor påverkar en så grymt mycket,
allt i från personer i höga maktpositioner till "vanligt" folk runt omkring en...
Vissa personerns åsikter, känslor och tankar känns så otroligt viktiga att ta hänsyn till,
och vissa bryr man sig knappt om alls...

Det är klart att människor i maktposition påverkar en,
det är ju oundvikligt.
Men att folk i ens närhet ska påverka är ju inte heller så konstigt.
Egentligen.

Jag vill verkligen tro att jag litar till mig själv,
och det gör jag i många avseenden,
men samtidigt vet jag att det finns massor med människor som påverkar mig.
Deras åsikter om olika saker påverkar mig därför att jag bryr mig om dessa personer.
Det är personer som jag tycker om, som jag kanske ser upp till.
Personer som jag anser vara smarta, ha bra åsikter.
Personer som jag kanske allt som oftast delar samma uppfattning om saker och ting med.
Det är klart att jag bryr mig om vad de tycker!

Och jag tror att det är sunt också.
Att kunna lyssna på andra.
Att kunna ta in andra människor.
För vi är fler i den här världen.

Stå för sig själv, lita på sig själv - Javisst.
Men kunna lyssna på andra,
och faktiskt kanske ändra sig,
tror jag är superviktigt också.

Så därför är det okej att jag påverkas,
men jag vill inte bli styrd! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0