Backstreet Boys - Quit playing games (with my heart)

2009.07.14 kl:14.05

Dagens 90-talsvideo
Tisdag

Backstreet Boys - Quit playing games (with my heart) (1996)




Så var det dags för giganterna inom popen på 90-talet. (I alla för mig!.)
Ojoj, Backstreet Boys var ju mina stora favoriter,
och jag hade helt seriöst tapetserat mitt rum med affisher på dom.
Jag hade affisher på lite andra grupper också, men BSB fick mer än en helvägg, från golv till tak,
plus att jag hade en sån där supermegaposter ovanför sängen. En sån som man fick samla
på i Frida eller Okej, och man fick en del i varje tidning. När man sedan samlat alla 8 delarna
och satte ihop dom så blev det en supermegastor poster på Backstreet Boys.
Fantastiskt...!

Den här låten är kanske inte min absoluta favorit,
och videon är inte heller den bästa, verkligen inte...!
Men det här är från första skivan, det var då allt började...
Och dessutom är det jätteroligt att i sticket börjar det plötsligt
regna och alla knäpper upp skjortorna...
Mycket underhållande.
På wikipedia finns dock att läsa att regnet inte var meningen.
Att dom höll på att spela in videon och så började det regna,
det vet jag dock inte om jag tror på...

Min favorit i Backstreet Boys var definitivt Brian. Sen kom Kevin.
Jag gillade inte Nick. Jag var den här tjejen som aldrig gillade
den mest populära. Så alternativ! Eeh. Ja. Hehe...
Men så är det ju också så att Brian är ju bäst. Han sjunger bäst.
Nick är inte speciellt bra, så lite koll hade allt, även 1996...

Jag var dock aldrig sådär riktigt kär i dessa artister som min kompis var.
Hon var på riktigt helt förstörd och storgrät varje gång Nick Carter kom på tv...
Tänk så det kan gå.

Andra minnesvärda hits med BSB, från det ljuva 90-talet, är bland annat;
- Get down
- I'll never break your heart
- Everybody (backstreet's back)
- As long as you love me
- All I have to give
- Larger than life
- I want it that way
- Show me the meaning of being lonely
- The one

Min absoluta favorit är nog faktiskt "All I have to give"
Därför kommer den videon också, det är ändå BSBs dag idag.



Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tror jag gillade bsb ett tag bara för att alla andra gjorde det.. Nick gillade jag dock aldrig, han är varken snygg eller bra :P

2009-07-14 @ 15:24:18
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: EmmaPQ

Jag gillar dom fortfarande. Dom är ju ett av få pojkband och liknande som jag verkligen tycker håller än idag. Japp!

2009-07-14 @ 17:02:43
URL: http://emmapq.blogg.se/
Postat av: Fredd

länge leva boyband smör och synkdans!

2009-07-15 @ 00:33:45
Postat av: klaer

Edward ville ha All I have to give på vårt bröllop. Och man fick INTE skämta med honom om det.

2009-07-30 @ 20:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0