Blur - Country House

2009.07.25 kl:12.30

Dagens 90-talsvideo
Lördag

Blur - Country house (1995)




Här kommer återigen något som faktiskt är bra på riktigt.
Det här skiljer ju sig massor från alla pojkband och andra typiska 90-talskonstellationer.
Och jag hade nog aldrig gillat det här då, när det begav sig, om inte min 6 år äldre syster
lyssnat på sånt här och liknande, så jag kunde låna skivor av henne.

Jag rågillar verkligen inte allt med Blur, men vissa grejer är riktigt bra.
Det är ju bara så grymt mycket brittiskt 90-tal över det hela...

Gillar videon också. Den är lite roligare, lite snyggare, känns lite mer genomtänkt
än många av dom andra låtarnas videos som jag har lagt upp här.
Sen kanske man inte ska jämföra rakt av, eftersom det här inte går under samma genre.

Blur spelade in sin senaste skiva 2003.
Andra hits;
There's no other way, Girls & boys, Stereotypes & Song 2.

Kommentarer
Postat av: Pontus

Blur. Bra skit.

Det är bra med 5 -6 år äldre systrar att låna skivor av (jag menar alltså att jag också har min syster att tacka/beskylla för min nuvarande relation till Blur).

2009-07-26 @ 12:19:35
URL: http://pocahontus.blogg.se/
Postat av: Fredd

Och jag har typ ingen relation alls till Blur. Har typ aldrig hört dom eller tänkt på dom. Känner iegn namnet men icke mer. Suspekt! Men jag tror jag gillar detta. Det blir att ladda ner. Sweeet!

2009-07-26 @ 15:41:22
Postat av: EmmaPQ

Fredrik: Jag tänkte verkligen att du skulle skriva just nåt sånt, att du inte har nån relation till Blur. Det kändes inte så. Men som sagt, just detta är bra och det finns bra grejer, men en del är riktigt trist också.



Pontus: Eller hur! Fantastistk bra i vissa fall, kanske något mindre bra i andra fall...

2009-07-28 @ 19:42:48
URL: http://emmapq.blogg.se/
Postat av: Fredd

Laddade hem samtliga album och hej hej. Lite väl knarkigt och weird på vissa ställen men några guldklimpar fanns det nog

2009-07-29 @ 01:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0