Brandy feat. Monica - The boy is mine

2009.07.16 kl:13.50

Dagens 90-talsvideo
Torsdag

Brandy feat. Monica - The boy is mine (1998)




Här har vi ju en ganska seriöst bra låt ändå.
Det tyckte jag när det begav sig, och det tycker jag fortfarande.
Dom sjunger bra och det är inte riktigt lika tydligt 90-tal över det hela.
Lite mer all time-feeling.
Klart att frisyr och kläder speglar årtiondet, men så är det ju alltid.
Har inte så hemskt mycket att säga om denna video egentligen.

Jag minns att jag gillade slutet bäst, när dom "battlar" och sjunger;
- The boy is mine!
- Not yours!
- But mine!
- Not yours!
- But mine!
- Not yours!
- But mine!

Sen knackar killen på dörren.
Brandy öppnar lite försiktigt, och sedan öppnas dörren mer och så står även Monica där...!
Och killens ansiktsuttryck är fullt av förvirring och förtvivlan, och sen är videon slut.
Fantastiskt.

Kommentarer
Postat av: Bajsugglan

Å, den gamla dängan hade man glömt bort!

2009-07-17 @ 00:55:09
URL: http://bajsugglan.blogspot.com
Postat av: Fredd

Brandy gillar vi. hon har ju tatt sig lite mer nu förtiden och är ganska mycket bättre. Heja!

2009-07-17 @ 20:31:31
Postat av: EmmaPQ

Jag har inte stenkoll känner jag. Jag vet ju att hon verkar än idag så att säga, men inte som att jag lyssnar på henne.

2009-07-17 @ 23:14:02
URL: http://emmapq.blogg.se/
Postat av: Fredd

Du ska få hennes senaste album av mig som jag självklart har

2009-07-18 @ 06:38:10
Postat av: EmmaPQ

Okej, tack! Jag betvivlade inte på att du hade det...

2009-07-18 @ 11:26:37
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0