5ive - Everybody get up

2009.07.20 kl: 22.32

Dagens 90-talsvideo
Måndag

5ive - Everybody get up




Jaha, här har vi då ännu ett pojkband vars kvalité kanske inte är skyhög,
men dom här hade ju i alla fall några hits och nog ett par affisher på min vägg.
Dom skulle nog få hänga i min 90-talsjulgran.

Även här är det 5 killar såklart, men det känns som dom försöker vara
lite coolare, lite hårdare än andra liknande grupper. 
Vet inte om jag tycker videon är så cool...
Mestadels är kameran nere vid golvet och dom försöker se balla ut
när dom böjer sig ner och sjunger mot kameran.
Mycket händer och närbilder på ansikena.
Att dom räkar på fingrarna vid frasen:
Everybody get up, singing; one, two, three, four,
five will make you get down now
är inte heller så väldigt coolt...

Sen har vi såklart den givna synkdansen, men dom drar den här ett snäpp
längre genom att vara så många som dansar ihop på ett ställe i videon.

Ska man säga nåt om låten så tycker jag att refrängen är rätt bra och katchig,
men de rap-liknande verserna är ursula och tråkiga. 

Ett stort minus är stavningen "5ive".
Jag skrev det bara för att det är så fjantigt...

Andra hits med den fantastiska gruppen var t.ex:
When the lights go out, Slam dunk da funk & Got the feeling.

Kommentarer
Postat av: Fredd

Detta diggade jag när det kom. Jag tyckte nog att detta var ett coolare alternativ till backstreet plus så hade den ju den typsika 90-tals rapen som jag rådiggade så ja den får hänga i 90-talsjulgranen. Dock avskyr vi den blonde "Nick" killen med mittbenan. Varför ska alla han en Nick?! Ass töntigt!

En liten rolig ska med denna låt att det egentligen är en cover. Eller cover och cover. Vet inte riktigt vad man kallar det när man snor accordföljd, sound, beat osv från en låt men ändrar melodin men det är var de har gjort. Såg en intervju med dom och de sa att detta är deras version av I Love Rock N Roll. Heja

2009-07-21 @ 00:57:34
Postat av: EmmaPQ

Ja, det där med en Nick i varje boyband är helt sjukt... Alla måste ha en som ser ut som han och helst ska han vara yngst också. Helt stört. Nick är ju sämst i BSB, så varför kan man undra.



Det där med "I love rock 'n' roll var ju också lite kul. Har inte alls tänk på det innan, men nu så är det ju såklart helt uppenbart. Stört att man (jag) inte ens tänkt på det riffet i början och allt...

2009-07-21 @ 01:10:10
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0