East 17 - Stay another day

2009.07.17 kl:23.42

Dagens 90-talsvideo
Fredag

East 17 - Stay another day (1994)




East 17 var väl egentligen lite för "tidiga" för mig eftersom dom slog igenom redan 1992,
och då var jag ju bara 7 år. Men jag har ju en 6 år äldre syster vars musiksmak
smittade av sig lite på mig och jag brukade låna hennes skivor och lyssna på.

Den här låten kom som redan skrivet 1994, och jag har nog haft den på
någon "Absolute Love Songs"-cd eller liknande... 
Har egentligen inga direkta minnen av den här videon, bara av låten.
Och jag tycker den är asbra.
Egentligen är kanske versen rätt tråkig, men refrängen är bra.
Introt är så snyggt. Det händer väl egentligen inte så mycket... Men men.

Videon är rolig mest för att det syns så sjukt väl att det är lite tidigare 90-tal.
Trots att det bara skiljer några år på det här och Backstreet Boys är det stor skillnad.

Övriga hits är bland annat:
"House of love" (1992), "It's alright" (1993) och "If you ever" tillsammans med Gabrielle (1996).
Hade först tänkt att ta den som dagens 90-talsvideo,
men jag tycker "Stay another day" är en så bra låt.
Kanske blir en annan gång...

Kommentarer
Postat av: Fredd

När en flygel är med i en musikvideo så vet man att det är kvalite och en video som vill säga något... Även EMD har ju använt sig av detta "knep". Heja...

Detta fattar jag inte riktigt varför du gillar måste jag säga. Har en teori att det är pågrund av att det är en vibrafon med i videon... De är ass töntiga, ser ut som skit och ha en tveksam image...

2009-07-18 @ 06:47:30
Postat av: EmmaPQ

Jag håller inte rikitgt med att dom är astöntiga. Du får tänka på att vi snackar 1994 här.. Sen tror jag att anledningen till att jag gillar detta mycket är nostalgi. Så fort jag hör denna låten så ser jag verkligen starka bilder framför mig, och känner känslor typ, från när jag var en sådär 9-11 år. Jag ser verkligen mig själv sitta på mitt rum och lyssna, och ja. Det är helt enkelt nostaligi.

2009-07-18 @ 11:32:34
URL: http://emmapq.blogg.se/
Postat av: Wachen

Haha, den här ÄR verkligen bra!

2009-07-18 @ 19:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0