Take That - Back for good

2009.07.19 kl: 14.35


Dagens 90-talsvideo
Söndag

Take That - Back for good (1995)




Liksom East 17 var Take That kanske ett lite "för tidigt" band för mig,
Men som sagt, jag hade (har) en storasyster vars musiksmak smittade av sig...
Dock äger jag faktiskt själv någon Take That-skiva också.

Den här videon är inte mycket att hänga i 90-talsjulgranen, som Fredrik uttryckte det,
men däremot låten! Låten! Låten! Det är sjukt bra tycker jag.
Videon är alldeles för tråkig, det händer ju absolut ingenting.
Förutom att det börjar regna i sticket (såklart).
Men det är fortfarande påklätt och inga halvnakna killar här inte.

Jag har starka minnen av låten och jag gillar den verkligen fortfarande.
Den är bra på riktigt, och snygg. Och den är dessutom rolig att sjunga.
Det är hög kvalité på Take That överlag, speciellt om man jämför med t.ex. Take 5 då...
Killarna i gruppen är ju bra!
Dom kan sjunga, och dom kan spela andra instrument och skriva låtar.
Det är liksom inte bara ett hopplock av några småfjantar som råkar se lagom 90-talsnysgga ut.
Och flera av dom har ju lyckats bra med sina solokarriärer också.

Andra hits med Take That är t.ex.
Pray
Never forget
Sure
Relight my fire
How deep is your love
Everything changes

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, jag gillar Robbies "dans" vid bilen i slutet. Men bra låt!

2009-07-19 @ 15:02:55
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Fredd

Detta är bra boyband tycker jag! Som du säger är videon tråkig men låten är ass skön och det låter bra. De är duktiga. Gillade även deras combacklåt som de hade för nått årsen.

Känns även bra att jag har myntat ett utryck i din blogg. 90-talsjulgranen

HEJA!

2009-07-20 @ 01:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0