Sommar-Nour...

2009.07.19 kl: 23.05

...är en bra Nour


Håller på och lyssnar på dom sommarvärdar jag inte hört, men som jag vill höra.
Just nu; Nour El-Refai. Helt klart bäst hittills!

Tycka vad man vill om henne, men prata kan hon.
Och hon kan fånga en, åtminstone mig.
Och hon har tänkvärda saker att säga.

Jag tycker också att hon är modig och hon väger av på ett otroligt bra sätt,
hur personlig man kan vara på en gång.
Hon har känslan för det här "nu var jag ganska allvarlig ett tag, och ett tag klarar dom, men
snart måste jag nog prata om något mer lättsamt en stund annars kommer dom inte orka."
För vi vill inte höra för mycket saker som är jobbiga.
Vi vill inte lyssna för mycket på någon som öppnar sig,
för då blir det jobbigt och då stänger man hellre av radion och låtsas som ingenting.

Jag tycker att Nour väger av det där, alldeles förträffligt bra.
Jag tycker att de saker hon väljer att dela med sig av är relevanta och viktiga.
Hon delar personliga minnen, hemska minnen, mindre hemska minnen
delar sina känslor med mig och alla som lyssnar, hon är personlig och seriös.
Och alla dessa saker gör tillsammans att jag har otroligt mycket mer
förståelse för personen Nour El-Refai.
Jag har inte varit en "Nour-hatare", men vissa saker som hon gjort har jag
ogillat ganska starkt, t.ex. "Bitterfittan" i "Ballar av stål".
Men jag tycker nu att hon verkar ödmjuk, och jag kan nu säga att jag gillar Nour.
Jag tror hon är bra.

Jag har börjat lyssna på flera andra, t.ex. på Lena Ph, utan att orka lyssna klart på allt. 
Många andra kan inte fånga en, dom pratar om sig själva på ett sätt som inte bjuder in.
Som bara säger att "jag är känd och nu ska ni höra om mig och mitt intressanta liv".
Men när Nour pratade ville jag höra klart hela programmet.
Hon ville dela med sig, hon ville berätta något för mig.
Det är väl det som är ett bra betyg på en sommarpratare...

Här kan man lyssna på alla sommarpratare (som pratat hittills);
http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=2071&artikel=2873696




Man kan spela in sitt eget Sommarprogram.
Funderar på att försöka...
Det kanske inte blir bra, men man måste ju försöka för att det ska kunna bli något.

Här kan man spela in sitt eget program;
http://www.sr.se/cgi-bin/jagsommarpratar/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0