S Club 7 - Bring it all back

2009.07.22 kl:23.45

Dagens 90-talsvideo
Onsdag

S Club 7 - Bring it all back (1999)




Det här tyckte jag nog inte var så speciellt bra när det begav sig,
och det tycker jag fortfarande inte (såklart).
Men det är lite kul med alla dessa olika grupper som kom till på 90-talet.
Detta är ju en av alla grupper som sattes ihop genom att tusentals
människor gjorde audition och sedan blev det en grupp av dom utvalda.

Jag vill minnas att det under denna tid med alla dessa hopsatta grupper var
så otroligt stora debatter om den formen av grupper.
Vissa tyckte inte att det var riktiga grupper eller band, så av principskäl
lyssnade dom inte på hopsatta grupper. Det skulle liksom vara ett band som
bestod av folk som varit kompisar och spelat ihop sedan dom var unga,
för att det skulle räknas som ett band, och för att man skulle kunna lyssna på dom.
Ganska knäppt egentligen. Är ju inte alls konstigt att man har audition för att ta ut folk...

Men S Club 7 är ju lite ovanliga i 90-talets alla tjej- och pojkband,
dels av den anledningen att dom är så många som 7 stycken,
och att dels att det är både killar och tjejer i samma grupp.
Mestadels var det antingen eller känns det som.

Jag minns denna låt och video, men jag har väl inga speciellt minnen
så som jag har med andra videos, men jag tror det kan bero på att det här var
lite senare 90-tal och att jag då börjat gå över till lite tuffare musik.
Jag var helt enkelt lite coolare då.. Eh.. Ja.

I alla fall tycker jag att låten är rätt bra 90-talshitig,
och videon rätt dålig, men väldigt typisk 90-talsvideo.
Den har ful synkdans vid en pool och hela grejen med dessa band
utan speciell leadsångare där istället alla får sjunga lite var finns med.

Andra hits med S Club 7;
S Club party, Never had a dream come true & Don't stop movin'.

Kommentarer
Postat av: Fredd

Man får ju inte glömma bort den otroligt kvaletativa tv-serien som denna grupp stod bakom.



Detta suger men de har ju andra hits som är bättre typ som S Club party, Never had a dream come true och Don't stop movin'

2009-07-24 @ 06:44:30
Postat av: EmmaPQ

Ja.. Jag glömde kanske skriva ner deras andra hits här, men denna låt var den jag minns bäst. Men som sagt, detta suger...

2009-07-24 @ 13:19:18
URL: http://emmapq.blogg.se/
Postat av: klaer

Ah! Underbart! Jag kunde inte låta bli att försöka lära mig dansen nu när jag såg all glädje och käckhet. Never had a dream come true var för övrigt en storfavorit ett tag för mig när jag var kär i min stora kärlek på högstadiet. Jag minns att jag tänkte: "ja, a part of me WILL always be with you. Det är inte bara nåt jag sjunger för att jag är fjortis". Härliga tider det där!

2009-07-30 @ 20:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0