Usher - Nice & slow

2009.07.27 kl:06.39

Dagens 90-talsvideo
Måndag

Usher - Nice & slow (1998)




Det här hade jag totalt glömt bort bland alla 90-talsgrejer jag gillade,
men kom på det då jag igår började kolla på en film som Usher hade en roll i.
(Kollade dock inte klart, för filmen verkade kass...)

Den här låten har jag nog inte hört alls sen det begav sig,
men jag kan ändå ibland gå och sjunga på delen då han sjunger;
"They call me me; U-S, H-E-R, R-A, Y-M, O-N-D
Now baby tell me what you wanna do with me..." (vid 2.07)
Och det gjorde jag idag också, men jag mindes inte från vilken låt frasen kom.
Men jag hittade den som synes!

Jag tycker kanske inte att videon eller låten heller är så het som den troligtivs ville vara,
men jag tycker det är en bra låt.
Jag har alltid gillat Usher sen 1997 och My way-skivan,
men jag har egentligen inte lyssnat på honom alls mycket...
Kanske inte egentligen är min typ av musik, men som sagt.
Nåt är det som jag gillar med honom...

Men sen undrar jag verkligen över valet av glasögon som Usher har på nåt ställe i videon.
Alltså, inte för att vara sån, men han ska ju tydligen vara het i videon,
och dom där glasögonen var inte speciellt heta på honom...

Andra hits är t.ex.;
You make me wanna, My way & Yeah! (med Lil Jon & Ludacris).



Detta var faktiskt 20:e 90-talsvideon i raden, och om man av någon anledning
vill kolla in vilka dom andra 19 var, finns dom under kategorin "Dagens...".

Kommentarer
Postat av: Fredd

Denna låt kommer jag enbart för att jag har ett starkt minne från när jag var nere i pavven och du och Anna Zelwin stod i kassan och ni båda diggade detta för när den kom på MVT som alltid var på på TV (ev VH1) så ropade hon "Emma, Emma! KOM! Det är Usher!" och du kom springande och så tittade ni.

Tror att det var denna låten i alla fall men om inte så var det deffe Usher

2009-07-27 @ 16:30:08
Postat av: EmmaPQ

Hehe. Kul att du minns det. Det minns inte jag... Men det är mycket möjligt att det var denna låten. Kan också varit "You make me wanna" som egentligen är en bättre låt, men den här minns jag tydligast för den där "You call me U-S, H-E-R..."-grejen. Emma Andersson och jag brukade lyssna mycket Usher med.

2009-07-28 @ 19:49:46
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0