Spice Girls - Stop

2009.07.31 kl:15.46

Dagens 90-talsvideo
Fredag

Spice Girls - Stop (1998)




Nu är det ju definitivt dags för Spice Girls.
Har nog lite glömt av dom för att dom hänger så högt upp i 90-talsjulgranen,
och har istället försökt leta upp sådant som man kanske hängt längst bak, längtst ner...

Vad ska man då säga om detta?
Jag tycker nog faktiskt att "Stop" är den bästa låten av Spice Girls,
den är hitig och har lite snygga saker.
Jag minns inte riktigt vad jag tyckte då. Jag minns de flesta av deras hits väldigt starkt.
Jag gillade dom helt enkelt, och min favorit var Geri, av någon anledning.

När man lyssnar på dom nu såhär i efterhand så undrar man ju lite...
Dom är ju inte speciellt bra, inte direkt dåliga heller, men  det är ju tur att
Mel C. finns så att det åtminstone finns en som kan waila lös lite, med klös.
Ingen annan har någon vidare röst att tala om.

Förresten minns jag väldigt tydligt att man precis i början när "Wannabe" kom,
hade (åtminstone i min skola) stora diskussioner om hur man uttalade namnet.
Det fanns två läger; "Spajs Girls" & "Spejs Girls"...

Andra hits av Spice Girls:
Wannabe
Say you'll be there
2 become 1
Mama
Spice up your life
Too much
Viva forever
Goodbye

Kommentarer
Postat av: Fredd

Jag har ett vagt minne av att du plus några i din klass gjorde en spicegirls grej i högstadiet. Detta framfördes under lunchen en gång men jag hade inte lunch då så jag såg det aldrig. Stämmer inte det?

2009-07-31 @ 18:11:17
Postat av: EmmaPQ

Det stämmer. Jag hade faktiskt tänkt att skriva om det i blogginlägget, men jag glömde visst bort det.

Det var iaf ganska stört att vi klädde ut oss och mimade till Spice Girls i högstadiet. Fast vi måste ju gått i 9:an, annars tror jag inte vi hade vågat det... Jag var såklart Geri.

2009-07-31 @ 20:07:01
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0