Berghagen på Liseberg

2009.07.13 kl: 22.16

Liseberghagen


En gång i tiden gillade jag Lasse Berghagen, men inte längre.
Jag undrar vad det var jag gillade, men det var i alla fall på den
tiden då han ledde "Allsång på Skansen".
Jag var ju till och med i Stockholm och tittade på ett av de sista
avsnitten han ledde, för att få uppleva Berghagen live...

Nu har min inställning till honom sakta men säkert ändrats.
På "Lotta på Liseberg" ikväll försökte han gång på gång ta över hela showen.
Han fick betydligt mer programtid än de andra gästerna,
plus att alla allsånger var Berghagen-låtar.
Berghagen-låtar som ingen kan också...
Visst att Teddybjörnen var med, men alltså vem kan "Hålligång i skogen"?
Och "tacka vet jag logdans, där kan man fara med sin fogsvans",
vad är det för en textrad egentligen?
 Det har jag funderat på länge, och det gör jag fortfarande...

Bara för att Lotta Engberg verkar vara lite betuttad (fult ord) i Lasse,
betyder inte det att hela svenska folket är det.

Sen för att byta hackkyckling så kan vi ju gå över till Lotta Engberg.
Hon är väl lite lagom käck och trevlig, och hon är rätt duktig har jag alltid tyckt.
Men jag gillar verkligen inte att hon helt plötsligt ska vara så äckelfräck och fräsig.
Att hon typ drar snusk-skämt och börjar prata sex-snack med gästerna.
Inte riktigt okej.

Stör mig även på öppningslåten till "Lotta på Liseberg".
Den är alldeles för svår.
Jag var på Liseberg förra veckan och hörde den flera gånger,
och jag hörde den på tv:n nu ikväll, men vet fortfarande inte riktigt hur den går.
Och förra veckan, runt där jag stod, kunde folk inte alls sjunga med i den.
En sådan låt ska vara trallvänlig, enkel och ha en rätt uppenbar melodi.

Tänkte bara säga det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0