Bara för att det är bättre är det inte bra

2009.06.24 kl:00.24


Men jag ska bli bra igen.



Jag har väl inte direkt skrivit om varför jag inte mått bra
och jag tänker inte göra det så ingående heller,
men jag kan sammanfatta det hela med tre små ord;

Depression. Ångest. Panikångest.

Numera käkar jag mediciner och min lägstanivå är därmed mycket högre.
Men det som jag tycker vill fokusera på nu är att
bara för att det är bättre så är det inte bra.

Jag vill inte leva mitt liv som om jag är sjuk. Verkligen inte.
Men när jag började må lite bättre och faktiskt komma tillbaka till ett drägligt liv efter
en kortare tid i totalt mörker så tror jag att både jag och min omgivning lite "glömde
bort" mitt egentliga mående. Med det menar jag inte att jag vill leva som om jag är sjuk,
och låta det styra mitt liv. Samtidigt kan man inte bara ignorera när kroppen faktiskt
säger ifrån i form av panikångestattacker exempelvis. Och för att kunna må bättre så
finns det saker som jag behöver ändra på i mitt liv.
Det är ju inte så att jag bara kan äta mediciner och sen börja leva livet precis som innan.
Jag känner att det kanske blivit lite så... 
Men bara för att det är bättre är det inte bra.


Jag inser att jag inte är samma person som jag var tidigare.
Det är mycket som ändrats i mig efter att jag fick min första panikångestattack.
Och det kan handla om småsaker...

Jag klarar knappt av att spela ett enkelt kortspel, det är alldeles för stressigt.

Jag hade problem att åka färja därför att det var så trångt.
Smala korridorer och öppet vatten. Har aldrig haft sådana problem innan.

Jag klarar inte av att umgås med för många människor jag inte känner sedan innan
samtidigt och för lång tid i sträck. 

Sociala situationer överlag har blivit jobbigare, och då är jag ju inte den personern
som haft lätt för sådant innan, men det har som sagt blivit ännu svårare.

Och jag märker, när jag gör dessa och andra saker ändå, att jag är inte den jag var.
Jag måste inse det och förstå att jag kanske måste ta det lugnt.

Bara för att det är bättre är det inte bra...
Inte än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0