Här kommer jag

2009.06.23 kl:21.25

Och det här är min blogg!


Det händer ganska ofta att jag skriver ett inlägg och sedan publicerar jag det inte.
Det händer ganska ofta därför att jag ganska ofta har ett behov av att få ur mig saker.
Speciellt när livet kanske inte riktigt går som på räls, vilket det inte gör just nu,
och vilket det inte har gjort på ett tag heller för den delen.

Anledningen till att jag inte publicerar inläggen är väl för att jag tycker att dom är
för seriösa, för ärliga, för personliga, för ledsamma, för allvarliga osv...
Jag vill ju att min blogg ska vara rolig, men samtidigt känner jag att den kanske blir
lite för ytlig och därmed tråkig om jag aldrig låter mitt mående styra innehållet.
Jag har funderat på detta förut, om jag ska vara mer personlig eller inte,
och jag har väl egentligen inte kommit fram till ett bra svar ännu...

En anledning till att vara lite mer privat, att skriva om lite mer personliga saker
skulle väl vara att det då blir lättare att låta bloggen spegla mig.
Då jag mår piss kan jag inte med att blogga, därför att jag känner att jag måste
prestera sådant jag tycker passar in i bloggen, och där passar inte piss-mående.

Så frågan är om jag ska ändra min "bloggstil". Jag kommer nog aldrig blir en
"idag-köpte-jag-två-klänningar-bloggare", men det är ju ändå för min egen skull
jag skriver. För att jag vill skriva om något, uttrycka min åsikt om något, fundera
kring något. Och finns det då saker som jag vill fundera kring, så känns det ju
bättre om jag faktiskt kan känna att det är okej att jag gör det i min blogg.
Att inte jag är styrd av min blogg, av mig själv egentligen...

Så nu tror jag att jag ska försöka luckra upp allt det där
och låta mig skriva om precis vad jag vill!

Vi får se hur det går...

Kommentarer
Postat av: Malin

Klart du ska skriva det du känner för!

2009-06-23 @ 22:18:06
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0