Hello!

2009.03.05 kl:00.06

My name is Emma...


Igår på rytmiken var det en ny tjej med.
Hon var utbytesstudent så hela lektionen var på engelska.
Det var rätt läskigt.
Jag suger ju på engelska.
Men samtidigt är det bra.

Vi började hela lektionen med att presentera oss för henne.
Säga vad vi hette och vad vi gjorde och lite så...
Jag fick såklart panik.
Jag blir ju helt blockerad när jag ska prata engelska,
och kommer inte på ett enda ord.
Och nu var det dessutom inför typ 18 andra personer.
Usch.

Min första tanke var såklart att jag skulle vägra.
(Så brukar jag göra när saker är jobbigt)
Men så tänkte jag; Testa nya saker! Våga!
Jag har inte tänkt på mitt nyårslöfte på länge nu.
Så jag tänkte, jag måste våga.
Det var flera före mig som verkligen inte pratade bra engelska.
Så jag tänkte att nu banne mig måste jag göra det.

Sen blev det lite dumt för när det var min  tur började Jenny skratta åt mig,
men jag gjorde det iaf.
Det var bra.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag är en dålig människa...

2009-03-05 @ 17:48:40
Postat av: EmmaPQ

Nej, det är du inte! Du kan väl inte hålla reda på allt som jag tycker är jobbigt...

2009-03-05 @ 20:47:28
URL: http://emmapq.blogg.se/
Postat av: Jenny

jag skrattade för att vi fick ögonkontakt...vi har ju så kul ihop vi två! flåt emmsi...haha.

2009-03-06 @ 00:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0