Hicka

2009.05.15 kl:20.35

Saker jag får hicka av


- Kolsyrad dryck, alltid! Men framför allt om den är kall.

- Kalla köttbullar. Tror egentligen det gäller det all sorts kallt kött,
det är bara det att det kanske främst är köttbullar som jag äter kallt.

- Kalla morötter. Det gäller om man äter en hel morot som legat i kylskåpet,
och alltså inte rivna morötter eller sådana som legat i rumstemperatur.

Framför allt kanske det handlar om kalla saker...?
Jag vet inte så noga, men det är dessa saker som jag vet med säkerhet framkallar hicka.
Men vad gäller den kolsyrade drycken och de kalla köttbullarna så handlar det om en hick.
Jag hickar en gång och sen är det bra.
Men med morötterna kan jag hicka flera gånger, det kan hålla i sig ett tag.
Det är lite konstigt, men så funkar jag.

Och det där med köttbullarna,
det ligger i släkten.
Mamma och mormor är likadana.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0