Saker som man tror är gott

2009.05.15 kl:12.15

Godis och annat onyttigt.



Det här med godis är konstigt.
Jag kan vara sugen på godis i flera dagar.
Ja, ända tills jag äter det, men sen är det bara gott en liten, liten stund.

Men eftersom man har varit sugen så länge,
så tror man ju att man vill ha massor med godis,
och har således kanske köpt ganska mycket.

Och om man då endast ätit några bitar ur jättepåsen känns det ju onödigt,
varför man såklart trycker i sig en massa överflödigt godis,
som man egentligen inte vill ha.
Och det är ju verkligen onödigt.


Samma sak är det med chips, fast det är nästan värre.
Tre nävar, sen är det inte gott längre!

Visserligen köper jag chips väldigt sällan,
men när jag gör det så är det bara gott en liten, liten stund.


Lite samma sak gäller när man ska äta pizza faktiskt.
När jag var liten gillade jag verkligen Calzone,
inbakad pizza med skinka & ost.
Och ibland kan jag bli sugen på en sån,
men varje gång jag äter den så är den äcklig.
Det är alldeles för mycket gegg i, bara en stor klump med fylllning typ.

Men det spelar liksom ingen roll, för jag kan fortfarande få för mig att
köpa en likdan pizza några månader senare,
för att jag tror att jag gillar den så mycket.
Antagligen för att jag gillade den som barn,
men man ändrar väl sig herre gud?!

Det är iaf konstigt tycker jag..
Efter alla gånger som jag tyckt den var äcklig och ångrat mig,
så borde jag väl ha lärt mig.

Det kan även vara så att jag blir jättesugen på kebab,
fast då menar jag ju såklart att jag är sugen på småländsk kebab.
Inga såna här äckliga Örebro-kebab-slamsor.
Men så tänker jag ändå inte så långt, för jag är sugen på kebab,
så då köper jag ändå en kebabpizza eller liknande.
Och då är det ju såklart inte gott.
Idiotiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0