Don't stop believin'

2009.11.21 kl:12.09

Hold on to that feelin'

Jag kollar ju på Glee som TV4 börjat sända på torsdagar kl:21.00.
Mycket bra serie om man gillar High School och Musikal i kombination!
(Och det gör ju såklart jag..)
I första avsnittet sjunger dom "Don't stop believin'" av Journey,
vilket är en av mina absoluta favoritlåtar.

Jag gick också in på min gamla Lunarstorm-sida som finns kvar bara
för att jag inte kan med stänga ner den.. Det finns ju en massa gamla
minnen där i form av dagboksinlägg och så. Där läste jag iaf ett inlägg
där jag skriver om mitt första möte med Journey, vilket verkligen kan
liknas vid kärlek vid första ögonkastet, eller öronkastet kanske..?

Det var iaf nästan exakt åtta år sedan jag skrev det inlägget,
och trots att jag lyssnar ganska sällan på Journey nu för tiden
så ser jag ändå dom som ett av mina absoluta favoritband, Steve
Perry som en av mina absoluta favoritsångare och "Don't stop believin'"
finns definitivt med på min Topp 3 över dom bästa låtarna..

Jag tänkte på det när Idol hade temat "Världens bästa låt".
Hade jag varit med i Idol hade jag lätt sjungit den..

En länk till Glee-versionen: http://www.youtube.com/watch?v=3cmoJz7xOj8

Kommentarer
Postat av: Pjoltas

Oj, nej jag fixar inte musikaler. Jag tycker det är så "bajsnödigt" på nåt sätt. Så jag hoppar nog Glee, tyvärr.

Jag skulle nog sjungit Les Champs-Elysees med Joe

Dassin och blivit utröstad på 3 sekunder.

=)

2009-11-21 @ 15:30:33
URL: http://pjoltas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0