Snön föll

2009.11.04 kl:22.52

Det här med snö..

Jag tycker att "hata" är ett otroligt starkt ord,
men jag tror faktiskt att jag hatar snö, på riktigt.

Allting, hela livet, blir så otroligt mycket mer jobbigt när det snöar,
är kallt och är vinter i allmänhet.

Här kommer en lista på allt jobbigt med snö;

- Att det snöar innebär också att det är kallt ute och man får hålla på
och frysa i flera månader.

- Det blir så så sjukt mycket svårare att ta sig någonstans, att cykla
blir ett megastort och livsfarligt projekt. Utan cykeln tar det minst
dubbelt så lång tid att ta sig till olika ställen i den här staden.

- När man väl cyklar, eller går för den delen, så är det så halt att
man med lätthet kan slå ihjäl sig.

- Man blir blöt! Det snöar på alla kläder och när man sedan kommer
inomhus så smälter snön och allt blir blött och äckligt. Är man dessutom
i skolan så ska man knöla in sin jacka i ett skåp hela dagen så att den
knappast har torkat när man ska hem igen.

- Man får snö i ögonen när man är ute. Man ser typ ingenting = Livsfarligt.
Detta är ju extra farligt när man cyklar och det snöar "hårt".

- Sminket totalförstörs.

- Frisyren totalförstörs också, för all snö som landar i håret smälter till vatten
och så ser man ut som en dränkt häst.

- Att försöka motverka frisyrproblemet med mössa är inte en hit. Då plattas
istället hela frisyren till, vilket verkligen inte är okej!


Men okej, för att försöka vara lite positiv så kommer här en Topp 3 på
positiva saker med snö. Poängteras ska dock att dessa saker verkligen
inte väger upp allt det dåliga..

3. Skapar julstämning
2. Det är fint
1. Det blir lite ljusare ute

Kommentarer
Postat av: Malin

Nej, snö är mysigt! Jag tycker att regn är mycket värre! Det är ju inte snön som gör att man halkar heller :P Om det skulle var ännu kallare här skulle inte det problemet uppstå på samma sätt.. det är ju för att temperaturen är runt noll och växlar mellan plus och minus hela tiden så det töar och fryser på om vartannat..

2009-11-05 @ 08:23:05
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: EmmaPQ

Fast då skulle det ju bara vara ännu kallare, och kylan är ju en av dom värsta sakerna. Avskyr verkligen att frysa!

2009-11-05 @ 09:56:11
URL: http://emmapq.blogg.se/
Postat av: camilla

men emma! snö är ju underbart!! så mysigt och härligt att allt grått blir alldeles vitt och vackert istället! och sen får man ju inte förglömma alla roliga aktiviteter som kräver snö...

men okej. om det är som nu. blöt snö och plusgrader. då kan jag hålla med om att det är LITE jobbigt.

haha, kram på dig min vän

2009-11-05 @ 13:13:43
Postat av: LISA

visst finns det dåliga saker med snön, men det är ju samma sak med regn? Fast regn har ju inte de där tre positivia sakerna som snö har :D

2009-11-05 @ 20:54:42
URL: http://heejlisa.blogg.se/
Postat av: Pjoltas

Gah!

Jag älskar snö! Så jag gillar din lista.

=)

http://pjolats.se

2009-11-05 @ 22:05:56
URL: http://pjolats.se
Postat av: EmmaPQ

Men det var värst vad upprörda folk blev på detta. Jag pallar inte kyla, så enkelt är det. USCH FÖR SNÖ, sa jag!

2009-11-05 @ 23:14:07
URL: http://emmapq.blogg.se/
Postat av: Fredd

jag med då

2009-11-06 @ 01:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0