The letter

2009.11.16 kl:22.03

Brevet till mig

För ungefär ett år sedan skrev jag ett brev till mig själv om ett år
Alltså, brevet skrevs den 13:e november 2008 och jag bestämde
att jag inte fick öppna det förrän tidigast den 13:e november 2009.

Jag har skrivit sådana brev förut, och det är ofta ganska roligt att
läsa dom senare. Men den här gången var det verkligen inte det..
Jag skrev lite om hur mitt liv såg ut just då, hur jag mådde, vad jag
tänkte på, vad jag kände, önskade och ville och vad jag hoppas på
att jag skulle uppnått under året som gått.

Det tragiska med detta brev är ju att jag bara förfallit sedan det där
brevet skrevs. Det senaste året, eller speciellt kanske efter årsskiftet
har ju verkligen varit en av de sämsta tiderna i mitt liv. Men visst,
jag är väl på väg åt ett bättre håll nu, men det kändes ändå mest
bara tragiskt och hemskt att läsa det där brevet när absolut inget
blivit bättre än det var då..

Men jag tänkte att det kanske är läge att skriva ett nytt brev nu,
om ett år måste ju saker och ting ha blivit lite bättre.
Det hoppas (och tror) jag nog ändå..

Men för övrigt, om man ser till grejen att skriva ett brev till sig själv
i framtiden, så tycker jag det är en rolig liten grej som man verkligen
kan ägna lite tid åt att göra någon gång.

Så, do it.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag skrev några sådana med en kompis när jag gick i högstadiet typ. Men då skulle vi vänta 5 år innan de fick öppnas. Då hade det hänt grejer vill jag lova!

2009-11-17 @ 09:25:37
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0