Alcazar in my heart

2009.09.02 kl:00.20


And everywhere


Jag såg Alcazar på Eksjö stadsfest i fredag och det var helt sjukt bra!
Tro det eller ej. Och mobba mig gärna för att jag gillar Alcazar och
för att dom gav mig sommarens absolut bästa konsertupplevelse.
Att det var sommarens enda konsertupplevelse är inte relevant i
detta fall.. Här kommer i alla fall en kombinerad recension av konserten
och en liten lista på varför alla borde se Alcazar live.


Alcazar ger en sjukt bra konsertupplevelse därför att...

...dom utgör en så bra gruppsammansättning. Det är grymt mycket bättre utan
Magnus Carlsson, för Andreas, Tess & Lina passar varandra så bra och
jag tycker att dom kompletterar varandra snyggt.

...dom är tighta och samspelta både i dansen och sången.

...dom sjunger bra, både var för sig och tillsammans.

...dom dansar bra och har snygga koreografier.

...dom gör en show och inte bara en konsert.

...deras musik svänger järnet och man vill dansa hela tiden.

...dom har skitbra publikkontakt och kommunicerar med publiken,
och bjuder in publiken på ett superbra sätt.

...dom är snygga! Dom är snygga ihop, dom är snygga var för sig.
Dom har snygga kläder, dom har coola outfits och balla klädombyten!
Ja, det är en superviktig grej som gör hela shown bättre.

...dom har Shutter Shades på sig. Komp-snubbarna också.


Lite bilder och två små videoklipp från konserten kommer här.
Videoklippen gör naturligtvis inte rättvisa åt ljudet speciellt
(dock var just ljudet ganska kasst denna kväll), men eftersom
detta är filmat med min kassa digitalkamera är det smällar man får ta...


Alcazar Eksjö Alcazar Eksjö Alcazar Eksjö 
Alcazar Eksjö Alcazar Eksjö Alcazar Eksjö
Alcazar Eksjö Alcazar Eksjö








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0