Cajsalisa Ejemyr - Du gör mig hel igen

2009.09.03 kl:23.59


Dagens 90-talsvideo
Torsdag

Cajsalisa Ejemyr - Du gör mig hel igen (1997)





Dags för lite svenskt igen.
Jag har ju faktiskt inte haft med något som varit med i melodifestivalen,
fast det har varit lite medvetet eftersom jag hade tankar på att köra lite
melodifestivalsvideos. Dock får det nog bli vid ett annat tillfälle i så fall...
Nu börjar jag tröttna lite på dessa videos, men jag har ju sagt att jag ska
lägga ut 50 stycken 90-talsvideos, och eftersom detta är nummer 47,
är det ju faktiskt bara tre kvar sen, så det ska jag väl klara av.

Cajsalisa Ejemyr alltså! Hon känns väldigt mycket svenskt 90-tal.
Hon hade väl sin "storhetstid" då, om hon nu haft någon sådan...
Men det var i alla fall både musik- och skådelspelarkarriär.
Hon har spelat i filmen "Bert - den siste oskulden" och sen i de
fina svenska tv-serierna Skilda världar, Vita lögner & Nya tider.

1997 var hon alltså med i Melodifestivalen och kom fyra med denna låt som
Robyn har skrivit. Jag tycker egentligen att låten är ganska så bra, det hörs
att Robyn har skrivit den, men Cajsalisa Ejemyr har ju ingenting att komma
med i röstväg. Hon låter som "Big big world"-Emilia, dvs kasst.

Sen är det här 90-tal, men hur ser hon ut i håret?
Det ser seriöst ut som att hon bara klivit ur sängen och ställt sig på scen.
Det är verkligen en gräslig frisyr hon har.

Andra hits kan t.ex. vara "Du ger mig" & "Det måste va en dröm", men
jag erkänner att jag inte har stenkoll. Hon kanske inte hade så många "hits"...
Hon har iaf släppt tre album varav det senaste kom ut 2003.


Kommentarer
Postat av: Malin

Robyn borde ha sjungit den själv, Cajsalisas "sånginsats" är verkligen usel! Det låter som en riktig nybörjare som inte vågar ta i något alls. Och skitful frisyr på det, heja Cajsalisa!

2009-09-04 @ 07:28:16
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Fredd

Ja nu när du säger att det är Robyn som skrivit den så hörs det ganska väl...



Som du skriver så var väll hennes hits inte så superduper många om ens klassade som hits men vi får inte glömma låten som hon ändå slog igenom med "Först då" http://open.spotify.com/track/6unBk700rA6wkqOo36kpTz



och sen vill jag också bara nämna en låt som inte blev så hittig men som det snackades mycket om för att hon sjunger om sitt sexliv. ja... Sjukt patetsik låt. "Alla behöver nån (nångång)

http://www.youtube.com/watch?v=hIcN17mbGZk

http://open.spotify.com/track/0ZWZDghY33qFBv6P6kDBV9



Sen kan ni lyssna på hennes senaste album från 2003 på spotify... jätte bra.... NOT! En ny stil som hon inte klarar av

2009-09-05 @ 13:07:56
Postat av: EmmaPQ

Jag tror faktiskt inte att jag har hört "först nu" förut, och eftersom att jag inte själv minns låtarna fick jag gå efter det som stod att läsa på wikipedia... Men men.



Den andra låten "alla behöver nån", var det mest sjuka jag hört. Jag vet inte om jag hört den innan, men den känns lite bekant. Men alltså, det där är en jättekonstig låt. HAHA! Sjukt kul. Tänk om man skulle sjunga den någon gång...

2009-09-05 @ 17:35:19
URL: http://emmapq.blogg.se/
Postat av: Fredd

"FÖRST DÅ" som den då hette annars hehehe... Men det var hur som helst hennes "stora" break låt...



HHAHA ja det vore grymt sjukt! Gör det!

2009-09-05 @ 23:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0