Emilia - Big big world

2009.09.05 kl: 01.49


Dagens 90-talsvideo
Fredag

Emilia - Big big world (1998)





Den här låten hade jag lite halvt glömt bort bland allt annat 90-talsgodis,
men jag kom att tänka på den igår då jag jämförde Cajsalisa Ejemyrs sånginsats
med Emilia Rydbergs sånginsats på denna låten, och de är faktiskt inte helt olika.
Det här låter minst lika illa, hon har ju inga röstresurser alls.
Speciellt illa låter det precis på slutet när hon försöker waila på "miss you much".
Tur att hon är söt i alla fall...

Låten i sig är ju inte heller något att komma med, men jag minns väldigt
tydligt att jag redan då, när det begav sig, inte tyckte att detta var något
att ha. Dock minns jag också att det var något jag ändå gillade med denna
låt, jag minns att jag en gång fick gåshud när jag hörde den.
Jag minns också att detta störde mig grymt mycket, för jag tyckte egentligen
att låten var väldigt dålig.
Det kan dock hända fortfarande, att en låt jag inte gillar och inte vill gilla,
har något som tilltalar mig, och det är ingenting jag kan styra över.
Tyvärr...

Emilia släppte första albumet 1998 och andra albumet två år senare.
Då det inte gick så bra för andra albumet lade hon ner sin musikkarriär
men tog upp den 2007 igen då hennes tredje album släpptes.
2009 var hon med i Melodifestivalen där hon tog sig till final, men till slut
hamnade på 9:e plats. Efter det släpptes fjärde albumet, "My world".

Andra hits är t.ex. "Var minut" & "You're my world".


Kommentarer
Postat av: PJOLTAS

Tack för bra svar! Emilia bor i Hornstull och varje gång jag ser henne måste jag tvångsmässigt mynna "I'm big big girl..". Så den låten kan jag.

2009-09-05 @ 09:18:34
URL: http://pjoltas.blogg.se/
Postat av: EmmaPQ

Usch, det lät verkligen jobbigt!

2009-09-05 @ 12:11:30
URL: http://emmapq.blogg.se/
Postat av: Fredd

Det störda är att denna låt är så sjukt känd i världen. När jag var ute och reste så hörde jag denna sjukt många gånger. Det är verkligen något som stör mig att det enkla, taffatiga och dåliga slår. Vilken är Stevie Wonders största låt? Jo I just called to say I love you. Och den är ju sådär bra men endå hans mest kända och då har han ändå saker som är riktiga mästerverk men de kan inte folk. suspekt



Rätta mig om jag har fel nu Em (ditt nya smeknamn för övrigt. varsegod...) men har inte du sett Emilia live en gång? På artister mot nazister? Var inte hon med där på ett hörn och sjöng en av hennes mindre hittar "Sorry I'm in love"? som för övrigt har en gasnka komisk video från 2000 http://www.youtube.com/watch?v=CL_K1XSqD8o

Hon försöker tvätta bort den söta snälla stämplen.... hej hej

2009-09-05 @ 13:18:18
Postat av: EmmaPQ

Ja, jag håller bara med dig i ditt första utlägg. Det är verkligen suspekt och irriterande att det dåliga ska gå hem hos folk...



Och tack så hemskt mycket för ett nytt smeknamn.. Eeeh.. Ja.. Iaf så kommer jag själv inte ihåg detta som du skriver om, men jag kollade på skivan "hela sverige - artister mot nazister" som jag då har i mina ägor, och där finns Emilia med när alla artister sjunger ihop. Dock finns inte hon ensam med, men jag vet inte om allt som var på själva konserten är med på skivan. Dock är det en dubbel-cd, så det mesta borde väl vara med. Å andra sidan kan man ju tycka att hon borde fått köra en låt själv när hon ända var där.. Men som sagt jag minns inte detta tyvärr.

2009-09-05 @ 17:46:06
URL: http://emmapq.blogg.se/
Postat av: Fredd

Hmmmmm detta måste kikas lite på. Tror hon körde den men den har ju direkt inget budskap så det kanske var därför den inte kom med på cd lixom.... hmmmm

2009-09-05 @ 23:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0