Omkullkastad

2010.02.04 kl:20.46

Det kan vara stundens förvirring,
men det kan också vara nya insikter...

Nu har jag varit hemma i lite mer än två dygn,
men vad gör det här till mitt hem egentligen?
Alla säger att det tar ett tag att komma in i det svenska livet igen.
Men saken är den att jag vill inte komma in i min vanliga gamla lunk.
Jag vill inte vänja mig vid det här livet igen.

Jag vill inte stressa, jag vill inte ha alla dessa måsten,
jag vill inte vara i ett kallt land - med dubbel betydelse.
Jag vill inte vara i ett land där man bara bryr sig om sig själv,
ett land med utseendefixering och höga krav på alla människor.

Jag vet inte längre vad jag vill göra med mitt liv.
Hela jag har blivit alldeles omkullkastad av alla intryck,
av alla möten, av alla uppelvelser.
Det går bara inte att komma hem och slängas in i en
äcklig pedagogikkurs... Det går inte.

Förvirringen är total.

Och helt seriöst, jag orkar inte ens bry mig om att melodifestivalen
börjar på lördag. Då är det rätt illa alltså... Men det är inte viktigt.
Det är verkligen inte det. Och jag vill inte ha alla mina onödiga saker.
Jag klarar mig så sjukt bra utan MacBookar och iPhonar...


Skulle ladda upp lite Gambia-bilder som får mig att längta tillbaka,
men fotouppladdningsverktyget ville inte som jag, så det blev bara två..


GAMBIA!
GAMBIA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0