Delfinal två

2010.02.14 kl:00.17

Jag tycker...

Jag hade faktiskt börjat på ett såhär-tycker-jag-om-kvällens-bidrag-
i-melodifestivalen-och-de-här-tror-jag-kommer-gå-vidare-inlägg,
men jag hann visst inte klart med det innan programmet började.

Ikväll tittade jag iaf och jag hade lyssnat/läst in mig innan, och jag
tycker ju det är roligt, så lite kanske det börjar komma tillbaka...
För att bara nämna något lite kort om kvällens låtar & artister
så kan jag väl säga såhär;

Att Andreas Johnson gick direkt till final var det väl ingen som blev
förvånad över. Han är ju han och han går hem för att han skriver så
otroligt lättillgänglig och förutsägbar musik som svenska folket lätt kan
ta till sig. Tycker dock att den här låten hade något lite mer än hans
tidigare bidrag i Melodifestivalen.

Eric Saade var töntig och inte speciellt bra. Tycker det var väldigt
intetsägande och det som var töntigt var duschen på slutet...
Förstår inte riktigt varför han dels var segertippad och sedan också
kom direkt till final.
Att han dessutom gjort den svenska (skånska) rösten till "Shane",
dvs Joe Jonas, till den svenskdubbade versionen av Camp Rock gör
ju inte det hela bättre.

Pauline till Andra chansen var helt okej. Gillar Pauline, hon är riktigt
bra och jag tänkte att det här borde bli bra om hon gör ett bra scen-
framträdande vilket jag tyckte hon gjorde. Dock tänker jag att låten
kräver ett par lyssningar och på det viset är ju Andra chansen bra.
Då får man höra låten igen...

Kalle Moraeus & Orsa Spelmän var ganska trevliga ändå. Gillar ändå
blandningen på låtarna. Tycker att låten var fin, bra och snygg stundvis
men jag kanske hade föredragit att någon annan hade sjungit. Det
var kanske inte klockrent på alla ställen och jag kunde verkligen höra
någon tjej som sjungit mycket folkmusik göra den.

För övrigt var det synd att Highlights & MiSt inte gick vidare. Tycker
att dom åtminstone borde kommit till Andra chansen. Däremot så är
ju det här med MiSt lite konstigt... Dom vinner webjoker-tävlingen men
sen gör SVT om hela låten och låter Highlights göra hela grejen medan
MiSt får köra. Inte för att jag tror att det hade blivit bättre om dom
gjort låten själva, men det känns inte riktigt som det här som folk
röstade fram...

De artister jag inte nämnt behövs inte nämnas, för det var inget att
hänga i årets Schlagergran.

Nästa vecka ser jag fram emot Alcazar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0