Vad är jag?

2010.07.15 kl:21.58


Kille eller tjej?
Katt eller hund?
Höger eller vänster?
Natt eller dag?
Upp eller ner?
Gul eller blå?


Inatt vaknade jag helt förvirrad,
som man kan vara ibland när man vaknar.
Man vet inte vart man är, vilken årstid det är
eller vilken tid på dygnet det är.

Men inatt när jag vaknade var min första tanke
vad är jag?
Är jag man eller kvinna?
Är jag tjej eller kille?

Det tog mig (vad som kändes som) flera minuter
att komma fram till svaret.

Mycket suspekt, men min egen förklaring på det
blev helt enkelt att jag läst en hel massa genus-
relaterade texter det senaste samt att jag just
börjat läsa en (för mig) ny och bra blogg som skrivs
av en transperson, så jag drömde säkerligen något
könsrelaterat. Mycket konstig känsla var det iaf...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0