Mellomedley!

2010.07.10 kl:13.42


Tänka, klura, fundera...


En bra sak med Korven är definitivt att man har tid att tänka.
Och det krävs nästan att man har något man kan fundera på
en längre tid, något att liksom klura på, för att få tiden att gå.
Det räcker inte att tänka ut vad man ska äta till middag på kvällen...


De senaste två veckorna har jag knåpat ihop ett finfint
Melodifestivalmedley till Röda Kören. Jag är nöjd!

Jag har sjungit igenom det flertalet gånger och tagit tiden.
Det är rätt långt, och innehåller ganska många fina bitar.
Kan bli bra!

Det svåraste blir väl arbetet som kommer nu, att försöka
få ihop bra tonarter på alla låtar, och att samtidigt kunna
behålla mina fina övergångar som jag vill ha kvar...
Och att öva in det såklart. Men det ska gå!

Bjuder på några att Melodifestivalens alla loggor genom åren.
Vissa är ju snyggare än andra om man säger så...
Melodifestivalen 1974, 1980, 1986, 1990, 1995 & 1999.



Melodifestivalens logga 1974 Melodifestivalens logga 1980 Melodifestivalens logga 1986 Melodifestivalens logga 1990 Melodifestivalens logga 1995 Melodifestivalens logga 1999

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0