Skvaller & politik!

2010.07.06 kl:21.27


Korv & pengar


Säga vad man vill om Gudruns Schymans
penga-eldande idag. Jag förstår tanken och tycker
att det både är bra, smart och lite onödigt.

Men det skapade, tro det eller ej, en politisk
diskussion på Korven! Jag är impad. Iofs involverade
diskussionen endast sommarjobbare, men ändå...

Jag lyckades dessutom omvända en från att tycka;
"Är hon dum i huvudet som eldar pengar?", till att
säga "okej, efter att du förklarade så förstår jag faktiskt
mer varför dom gjorde det och hur dom tänker"...

Det finns alltså hopp om Korven... Eller?


Dessutom fick man ju snabb info om vem den här
bankrånaren från i fredags var då en på jobbet bodde
granne med honom. Tänk vad man får höra!
Det gäller att hänga med i svängarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0