En bonde

2010.06.14 kl:13.17


Svart-vit.


Jag har länge funderat och klurat,
tittat på den här bilden och undrat.
Men kan inte riktigt komma fram till
någon bra lösning.


Bonde


Vilken färg är det på hans skjorta och hängslen?

Rödrutig skjorta med blå hängslen kanske,
fast det känns väldigt mycket Karlsson på taket.

Skjortan skulle ju också kunna vara blårutig, eller ev. grön.
Men om den är grön, vilket färg har hängslena då?
Blå hängslen hade ju inte alls varit snyggt, och inte heller
röda tror jag.

Jag har verkligen sjukt svårt att föreställa mig vilka
färger det är. Mycket suspekt.

Kommentarer
Postat av: The Fredd

Tror starkt på grön skjorta. Hängslena är dock svåra. Tänker att han inte har lagt ner så mycket tid på att matcha utan ser mer till det funktionella syftet

2010-06-15 @ 01:35:11
Postat av: EmmaPQ

Ja, det är svårt. För samtidigt känns det som att han kanske inte brukar ha en rutig skjorta och hängslen, utan att det är Arla som liksom stylat honom för att han ska se ut som man tänker sig att en bonde "ska" se ut... Och isf, så har dom säkert tänkt till...

2010-06-15 @ 15:29:47
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0