Handkramp

2010.06.11 kl:00.52


Pilligt


Vi vet ju alla att jag gillar att göra pilliga saker,
och lite monotoma saker också. Lite i stil med det här;
http://emmapq.blogg.se/2009/june/r.html#comment

Idag har jag verkligen gjort det!

Jag har hjälpt min syster att fixa klart festhäftena till ett
bröllop som och hennes man är värdpar på på lördag.

Min uppgift har mestadels varit denna:

På nedanstående bild ser ni bordsplaceringen, men något fattas!
Vaddå?
Jo, siffror för varje person och vart de ska sitta!
Min syster hade nämligen inte lyckats få in själva siffrorna när hon
skrev ut originalhäftet så alla häften blev alltså utan siffror.

Bröllopshäfte före


På bild nr 2 här nedan, ser ni nu när jag skrivit i alla siffror.
Det är alltså sammanlagt 103 gäster, och varje gäst ska ha ett häfte...
Jag räknade också ut förut att det i snitt tog mig 2 minuter och 49
sekunder att göra ett häfte. Detta var dock när jag var inne i ett flow
och sen måste man vila handen efter ett tag också. Det bör också tilläggas
att bilden som vi ser har en storlek som ungefär motsvarar 1/4 A4.
Dvs det är ganska smått...

Bröllopshäfte efter


Dock menar jag inte att klaga, verkligen inte!
Detta var högst frivilligt att hjälpa min syster med,
och jag tycker sån't här är roligt. Mycket roligt till och med!
Dock är det kanske lite roligare när man har lite mera tid på sig
så att allt inte känns superstressat...
För häftena var ju inte klara i och med att siffrorna var iskrivna.
De skulle även vikas, häftas och knytas ihop med ett band...
Men nu är de flesta häften klara och det är bara att hoppas på
att allt blir klart i tid.







Ännu mer bröllopsbestyr alltså,
med tanke på ett inlägg lite längre ner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0