Poäng

2010.03.14 kl:02.15

Mello!

En liten snabb sammanfattning av kvällen innan jag somnar
rakt upp och ner på stolen kommer här...

Hemma hos mig, på mitt schlagerkalas, hade vi såklart omröstning
med poängen 1, 2, 4, 6, 8, 10 & 12. Skillnaden mot riktiga juryn var
att man fick ge hur många av varje siffra man ville. Dvs ville man ge
en tolva till alla så fick man det.

Vår topp 3 såg ut såhär;

3. Peter Jöback - Hollow
2. Anna Bergendahl - This Is My Life
1. Salem Al Fakir - Keep On Walking

Sist kom Andreas Johnson och näst sist Jessica Andersson.

Den som var snällast, dvs gav ut flest poäng sammanlagt var Linda med 76 poäng.
Den som var snålast under kvällen var Karin, hon gav bara ut 52 poäng.


För övrigt fick både Salem och Peter Jöback tolvor av mig ikväll,
fast jag mest höll på Salem. Måste dock säga att "This is my life"
är en bra låt, det tycker jag. Men jag gillar inte Anna Bergendahl
även om faktiskt även hon har vuxit ikväll. Tycker att det är helt
okej ändå. Hon blev liksom så glad och ja, det var helt okej...
Jag har liksom den extrema besvikelsen från förra året i huvudet,
när Malena Ernman vann, så det var liksom lätt att hantera idag, i jämförelse...


Hur hon står sig i Eurovision? "Det kan väl inte jag veta", som Bobby Ljungren sa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0