Vad jag vill...

2011.04.06 kl:23.53


Det vet jag nu.


En Örebroresa samt en snabbt övergående, men ändå mycket
ovälkommen, magsjuka har väl tillsammans bidragit till det
uteblivna bloggandet, men nu så.

Dock måste jag säga att Örebrohelgen gjorde mig mycket gott,
för att använda ett smått töntigt uttryck.
Det var SMASK (Sveriges MusikAkademikers Sång Kåntest),
det var möte av folk som jag inte mött på ca tio månader, det
var minnen och det var längtan tillbaka till Örebro.

Och det är just den där längtan tillbaka som är superviktig, som
jag verkligen måste försöka hålla kvar och vårda som en liten bebis
som inte klarar sig själv. Det är oerhört viktigt att jag känner den
där längtar för att orka ta tag i alla rester som måste göras.
Men jag känner det nu, att jag verkligen vill tillbaka.

Och jag vet varför jag vill tillbaka och dessutom vad jag vill tillbaka till.

Jag vill faktiskt bo i Örebro igen, jag vill kalla Örebro för min stad.
Jag vill cykla till Immanelskyrkan på måndagkvällar och sjunga med Joybells.
Jag vill öva i mitt favoritövningsrum på Musikhögskolan.
Jag vill skita i att öva och gå och fika i Prego istället.
Jag vill umgås med människor som bor i Örebro.
Jag vill vara med om kul saker man är med om i Örebro (Serenadkvälllen, SMASK, Joybells mm).
Jag vill vara med på gemensam sång.
Jag vill bli klar med min utbildning.

Jag vill jobba med musik, med sång, i skolan, med elever.

Att det skulle ta så många år att komma fram till det...

Kommentarer
Postat av: Malin

Woho, härligt att du känner att du vill tillbaka! Det var kul att ses i lördags :)

2011-04-07 @ 17:01:29
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: EmmaPQ

Ja, det känns himla gött faktiskt. Och det var skitkul att träffa dig och alla andra också!

2011-04-07 @ 21:25:41
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0