Delfinal 2 - Göteborg

2011.02.13 kl:23.57



DELFINAL 1 - GÖTEBORG (12 februari 2011)



Andra delfinalen blev som jag trodde mycket bättre än första.

Skönt att det går åt rätt håll ändå... Sen finns det mycket att

klaga på också, men det mer är allt runtomkring och inte själva

bidragen.

 

För att börja med öppningsnumret och mellanakterna.

Kan herr Olsson sluta sjunga, tack?!!

Och snälla plocka bort den här Stormare-grejen!

Förra veckans "Nanne goes Soul" var precis lika bedrövlig som

"Christer Sjögren goes glam". För det första har ingen av dom

kunnat sjunga den andra genren, och för det andra så blir det

bara så extremt pinsamt dåligt när det låter skit... Jag kan verkligen

inte se meningen med det här, hur mycket jag än försöker.

 

Men det fanns faktiskt vissa saker hos programledarna som jag

tyckte var lite småroliga, dock var de sakerna obetydliga i sammahanget.

Tycker att hela runt-omkring-grejen ligger på en alldeles för låg

nivå helt enkelt. Texterna på låtarna dom sjunger, skämten och deras

manus är som taget ur nån liten lokalrevy 1992, fast sämre.

Riktigt dåligt, och då är detta ett av Sveriges mest sedda program...

 

Men, i sann schlageranda körde vi lite poängräkning igår.

Fyra kategorier; Låt, Sånginsats, Show & Chans i ESC.

Poäng; 1, 2, 4, 6, 8, 10, 12.

Dock försvann pappret någonstans så jag minns inte riktigt

vilka poäng jag gav till respektive bidrag, det jag minns är iaf

att de vi röstat som Topp 5 var de som kom vidare till andra

omgången.

 

Lite om låtarna;

 

7 days and 7 nights - Brolle ■■■□□

Brolle är ju som sagt Brolle och han vinner mycket på det. Han

otroligt fin att se på och han sjunger asbra. Det tycker jag verkligen.

Dock var låten tråkig och själva showen var väl inte super heller...

Det var några smågrejer här och där som jag gillade, men annars

är det bara bra just för att det är Brolle.

 

My heart is refusing me – Loreen ■■■■□

Bra låt, framtida clubhit. Och hon sjunger bra, men hon såg (förlåt)

för gräslig ut. En ej färdigstickad tröja och så såg hon supersliten ut

överlag. Själva showen var också sådär. Kunde varit mer övertygande.

 

Ge mej en spanjor – Babsan ■□□□□

Det här var ju, som vi redan visste, alldeles vedervärdigt.

Det enda jag kan ge lite plus för är den där början då han

gick in bakom filmduken. Det var lite kul tyckte jag. Men

sen sjunger han sjukt dåligt!

 

Vaken i en dröm - Elisabeth Andreassen ■■□□□

Ja, det blev precis som jag tänkt mig en slags långdragen

blandning av en disney-ballad, Gabriellas sång, och nån

Bröllops-låt av Sonja Aldén. Hade Sonja sjungit hade det

dock blivit sjukt mycket bättre!

 

I'm in love - Sanna Nielsen ■■□□□

Sanna gick enbart vidare för att hon är just Sanna, det i

sig är sjukt tråkigt men sant. Låten var någon slags kvarleva

från 90-talet och hon stod och sjöng i en gigantisk huvudmassör...

Det som jag verkligen gillade med låten, som stack ut lite var att

dom körde höjningen direkt på sticket istället för efteråt. Lite

fräschare än att bara köra på det mest vanliga...

 

Oh my God! - The Moniker ■■■■□

Det här gillade jag skarpt. Jag gillade detaljer som att dom hade

tecknade moln i bakgrunden och sedan körde ut rök som små

moln. Fint! Sen var det en okej låt, han sjunger rätt bra, kul scenshow.

Bra helt enkelt! (Vi gillar dessutom musiker med stort fluff!)

 

♫ Elektrisk - Anniela ■■□□□

Det här blev faktiskt sämre än jag trodde. Tycker att låten definitivt

har pontential, men hon var inte bra nånstans. Låt mig höra September

sjunga den så kanske... Min syster kunde tänka sig Nanne sjunga den,

och visst. Det skulle också funka, men kanske inte bli så bra. Men jag

gillar ju inte direkt Nanne heller.

 

Like suicide - Christian Walz ■■■■■

Det var kvällens "What?" för mig när Walz inte ens kom vidare till

andra chansen. Det var kvällens, ja tävlingens hittills, bästa låt!

Jag tyckte den var riktigt bra. Jag gillar hans sång, jag tyckte han

gjorde fint ifrån sig, gött och snyggt med stråkar på scen. Jag säger

det bara igen; What?!

 

Sen kan dock känna att SÅ illa som alla tidningar nu vill få det till var det väl inte?

Låtarna var väl ändå okej? Programledarskapet och mellanakterna är det värre med.

Där undrar jag mest om jag kollar på ett humorprogram eller en musiktävling...


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tyckte också att Walz hade den överlägset bästa låten. Jag har sjungit på den hela dagen. Och är sur för att han åkte ut!

2011-02-14 @ 00:35:49
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0