Delfinal 2 - tjuvlyssningen

2011.02.11 kl:12.30


Mellon igen - och tjuvlyssning


Yes, den här veckan har jag tid att vara lite mer förberedd,
och jag tror så mycket mer på den här veckans startfält
redan innan jag hört låtarna. Men, man kan ju tjuvlyssna på
en minut av varje låt på http://svt.se
Jag kör inga poäng nu, det får jag göra efter programmet, men
en liten kommentar om varje kan jag inte låta bli.


7 days and 7 nights - Brolle
Brolle är ju verkligen en av mina favoriter så jag har höga förväntningar
här. Det känns dock inte som att låten är så mycket att hänga i melodifestival-
granen, men det är lite svårt att avgöra när man inte får helheten. Dock
gillar jag Brolles svenska skiva och stuket på den, men men. Han vinner
grymt mycket på att han bara helt enkelt är Sveriges snyggaste man och
den enda man jag skulle kunna bara ta rakt upp och ner såhär...

My heart is refusing me - Loreen
Loreen minns jag som en av mina absoluta favoriter från Idol 2004, första
svenska Idol, men det var typ ingen annan som höll med mig. I alla fall,
jag tyckte hon sjöng grymt bra och det gör hon fortfarande om man lyssnar
på ett klipp som finns på svt.se där hon kör nåt avskalat med en gitarrist.
Mycket roligare än det här. Men vi får se, hon såg lite sliten ut också...

Ge mej en spanjor - Babsan
Ja, hej hej. Jag tror inte jag behöver säga mer än så...
Det här platsar inte i svenska Melodifestivalen känner jag. Det här är mer
något åt SMASK-håller (Musikhögskolornas melodifestival), det är bara
det att det inte hade hållit måttet i SMASK heller...

Vaken i en dröm - Elisabeth Andreassen
Jag får lite Disneyballad-vibbar fast sämre... Det som saknas är väl den tunna,
vita fladdrande klänningen, så hade det var Sonja Aldén rakt över. Men hon kanske
får på sig nåt sånt imorrn, vem vet...

I'm in love - Sanna Nielsen
Sanna bjuder på en snurrig scenshow, och det kanske lyfter hela framträdandet
lite, vad vet jag. Låten verkar jättetråkig och det är synd.

Oh my God! - The Monkier
Oj, här fick jag Peter Gabriel-vibbar det första som hände...
Och sen började jag tänka, var det inte en låt med i förra veckans delfinal som
hetter likadant? Jo, fast utan ett utropstecken. Vad fint... Hur kul hade det blivit
om båda kommit till final...? Ialla fall, ännu en gammal Idol-deltagare, och det
här låter ju som att det bli lite intressant i alla fall.

Elektrisk - Anniela
Jag är ledsen men det här funkade inte alls... Blev skittöntigt på svenska.
Kan dock tänka mig att låten hade kunnat funka bättre om det typ var
September som sjöng och som hade hottat upp den lite. Det här blev
dock kasst, hon kunde liksom inte lyfta låten. Men vi får väl se imorrn...
Ska inte döma på förväg!

Like suicide - Christian Walz
Kände verkligen att jag ville se hela framträdandet och höra hela låten
innan jag uttalar mig, men jag tror ändå det här kan bli ganska bra och
ganska snyggt ändå.


Måste säga att jag tror ungefär 78 gånger mer på delfinal 2 än förra veckans...
Men vi får väl se helt enkelt. Gillar ändå att jag är lite mer förberedd den här
veckan, man måste ju ha lite koll på vad som händer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0