Delfinal 3 - Linköping

2011.02.20 kl:15.11


Den sugigaste deltävlingen hittills...


Lördagkvällen var givetvis ägnad åt Mellon och den
tredje deltävlingen.

Kan överlag känna att runt-omkring-grejerna var mycket bättre
än tidigare veckor. Kanske beror det på programledarduon kommit
i det hela lite bättre efter ett par veckors träning, eller så har SVT
helt enkelt tagit sitt förnuft till fånga och kommit på att Rikard Olsson
inte ska sjunga i TV...

Även om jag fortfarande tycker att Stormares insats är bedrövlig
så var ju Lena PH:s "förvandling" i alla fall inte lika pinsam som
tidigare veckors mellanakter varit...


Lite om bidragen.

Lucky you - Linda Sundblad ■■□□□

Tycker verkligen att det här är riktigt boring och extremt
intetsägande. Det roliga var att med den här veckans startfält
kom hon med i vår topp 3 igår kväll... Inte riktigt okej kan jag känna.
Men det är väl så det blir när man inte har nåt motstånd att tala om...

Tid att andas - Simon Forsberg ■■□□□

Ja, jag råkade visst ge honom lite för höga poäng igår, men det var
dels för att hela startfältet var så dåligt att det som inte är bedrövligt
liksom blir bra och dels att jag ju faktiskt gillar smör. Men det blir
faktiskt lite för mycket lovsångs-feeling över det för att det ska platsa
i Mellon. Dessutom låter även detta som nåt Sonja Aldén skulle kunna
stått och sjungit. Det hade antagligen blivit bättre då. Han känns inte
direkt som klippt och skuren för låten, om man säger så...

Enemy - Sara Lumholdt ■■□□□

Som sagt, snälla lär dig sjunga! Det låter så illa! Versen var alldeles för
låg dessutom, men hur svårt kan det vara att hitta artister som kan
sjunga? Jag fattar faktiskt inte det! Det finns ju massor med bra sångare
i det här landet! Dock får hon lite pluspoäng för att hon försöker göra
en show, även om hon inte lyckas. Varför dansa på en pingisbord av
glas? Hennes "comeback" känns enormt onödig.

The King - Playtones ■□□□□

Bedrövligt och jättetråkigt. Dom vill säkert se coola och tidsenliga ut
i sina enorma kostymer, men det ser verkligen bara ut som att dom
köpt upp ett lager av "one size - fits all"-kostymer. Dom kanske turas
om vem som ska ta hem och tvätta kostymerna. En vecka var liksom...
Låten är jättemegasuperdupertrist.

I thought it was forever - Shirleys Angels ■■■□□

Jadu... Det här var ju lätt bäst ikväll bara för att det andra sög röv.
Dock känner jag lite "vad hände här?". För mig är inte detta Shirleys
bästa sida och behövde hon verkligen ha dom där två bruttorna
bredvid sig? Men det lät ju bra och var inte så hemskt mycket att
klaga på egentligen.

No one else could - Sebastian ■■□□□

Jag har aldrig sett en drygare person. Hans ego liksom hänger över
en som ett plåster som inte går att dra bort. Han älskar sig själv och
sitt utseende helt obegränsat. Dessutom var låten grymt tråkig.
Ungefär som en enda lång refräng, det hände absolut ingenting.
Själva scenshowen, dansarna, sceniskt var det också bara tråkigt.
Men han får två plus för att det ändå låter helt okej.

Spring för livet - Sara Varga □□□□□

Det allra, allra tråkigaste med Mellon är såna här grejer! Alla låtar som
drar det minsta åt det jazziga hållet ska alltid sjungas av bedrövliga
sångare. Varför? Jag har flera exempel; Caroline Wennergren & Maja
Gullstrand. Det stör ihjäl mig! Sara Varga sjunger ju till och med sämre
än Sara Lumholdt. Jag kräks och jag blir förbannad!! Det är så tråkigt
att det alltid ska vara så, och det värsta är att att folk tycker det här
är jättebra samtidigt som alla klagar på att Sara Lumholdt sjöng dålig.
Men om man hör att hon sjöng pissigt, hör man inte då att Sara Varga
var 13 gånger värre?

Popular - Eric Saade ■■■□□

Allas vår Eric Saade... Suck! Han kan ju inte heller sjunga, men han vinner
på sin show! Dock är det rent löjligt att spränga glas och att han tydligen hade
haft glas på alla rep... För att vänja sig vid att det sprängdes. Fruktansvärt
onödigt!! Men som sagt, showen gör ju ändå att man i slutet på denna deltävling
tycker att det här är bra. Frågan är bara hur han klarar sig mot Danny i finalen.
Låtarna är på ett vis väldigt lika och det känns som att dom tävlar om samma
publik. Jag kan inte påstå att jag gillar nån av låtarna, däremot gillar jag
Danny sjukt mycket bättre än Saade, frågan är om andra gör det... ?



Deltävling 3 får ■■□□□ bara för att programledarna förbättrat sig enormt.
Och det är faktiskt ganska roligt när Marie driver med sig själv och A-teens.
Okej, jag kan ge henne det! 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Fredd

en sexa i betyg ändå till Simon..... ville bara säga det

2011-02-20 @ 23:25:52
Postat av: EmmaPQ

Jajaja... Meeen jag kanske ändrade mig lite. Får man inte ändra sig kanske?

2011-02-21 @ 00:46:07
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0