Delfinal 4 - Malmö

2011.02.27 kl:11.54


Jag tycker...


Det är dags för recension av fjärde deltävlingen i Mellon.

Bidragen

♫ The Hunter - Melody Club ■■■□□
Tycker att det här var ganska tråkigt. Verkligen inget att hurra för.
Har ingen speciell uppfattning om Melody Club annars, men det var
liksom inget direkt att klaga på, men inte heller något att hurra för.
Skulle vilja ge 2,5 här, men eftersom det inte går så får man väl
avrunda uppåt.

♫ Better or worse - Julia Alvgard ■■□□□
Ganska tråkigt rakt över, men det var ju lite rolig koreografi med
dom där skärmarna. Helt okej,

♫ En blick och nånting händer - Lasse Stefanz ■□□□□
Bara helt värdelöst och jag vill inte ens slösa tid och energi på att
hitta på nåt att säga om det här.

♫ Alive - Linda Pritchard ■■■■■
Kanske det bästa numret i Melodifestivalen 2010. Inte vad gäller
showen, men låt- och sångmässigt. Helt klart bästa sånginsatsen.
Tycker hon sjunger asbra! Och låten är också bra, dock mycket
lik "Moving on", kanske lite för lik... Sticket och slutet var ju i
princip identiskt. Men, det är ju också en bra låt, så viss.
Sjukt gött med en BRA ballad! Jag håller hårt på Linda P.

♫ Run - Anders Fernette ■■□□□
Det här var bara jättetråkigt och verkligen inte speciellt bra.
Sorry, men han sjöng verkligen inget vidare. Han sa ju själv
att låten var så svår att sjunga att han bara kunde koncentrera
sig på sången och inte på showen. Därför fick andra sköta det.
Men tyvärr så spelar det ju ingen roll hur svårsjungen låten är
om man inte fixar att sjunga den... Sjung hellre en lätt låt bra
än en svår låt dåligt.

♫ E de fel på mej? - Linda Bengtzing ■■□□□
Jag är bara så sjukt trött på Linda Hästballe... Hon har gjort
sitt i Mellon kan jag tycka. Hon kommer alltid till final men vinner
aldrig. Jag hoppas verkligen att det blir så även i år. Tycker att
den här låten har mindre hitpotential än tidigare års låtar varför
det fanns ännu mindre anledning för henne att gå vidare.
Dessutom hade hon bedrövliga stövlar och så hade hon ju snott
Lena PH:s klänning och färgat om den i kycklinggult. Sådär lyckat.
Dock tycker jag att hon skrek lite mindre än hon brukar.
Alltid något positivt.

♫ Leaving home - Nicke Borg ■■■□□
Tråkig låt, störigt uttal och halvdan sång. Hade låten gått i en liiite
högre tonart hade det varit liiite bättre. Tycker ändå det var helt
okej att låten kom till final för det behövdes något som bryter mot
Danny & Saade. Och en ballad vill man ju alltid ha i final även om
jag hellre haft med Linda Pritchard.

♫ Dance alone - Love Generation ■■■■□
Det här fanns det ju ganska mycket förväntningar på och jag tycker
att det här var väldigt bra. Showen, gruppen, scenkläderna,
koreografin & låten var bra MEN alldeles för kass sång. Tyvärr.
Hade kunnat bli klockrent, men det kändes som att det viktigaste
var att tjejerna var snygga och inte att dom kunde sjunga. Och
det är ändå en grymt stor skillnad när det låter bra. Synd.
Men att tävla mot både Danny & Saade tror jag skulle vara svårt.
Det blir lite för många lika låtar.


För övrigt så känner jag att programledarna blir bättre och bättre
för varje vecka och nu ligger på en okej nivå, även om allt faller
så fort Rikard får en sångmick. Och Stormares grej den här veckan
var ju bäst hittills. Dock lite skevt att alla andra artister fått göra om
gamla låtar, medan The Ark får jättemycket reklam och får spela en
ny låt i bästa sändningstid. Fast iofs fick ju Lena Ph köra sin "Idiot" i
början av programmet förra gången så det är väl kanske lite samma
sak. Dock suspekt att hela grejen med att göra om försvann. Även
om det var en kass grej så är det ju konstigt att den helt plötsligt bara
försvinner...


Deltävling 4 får faktiskt ■■■■□

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0