Alltid dig nära

2011.02.28 kl:22.39


Låtar man minns


Jag "råkade" lyssna på en låt förut idag. Med "råkade"
menar jag att den bara dök upp när jag blandade alla
spår i iPhonen.

I vilket fall så var det så att just den här låten framkallade
ett extremt startk minne. Det kanske låter klyschigt, men
jag kunde nästan känna doften från det tillfället. Och då
insåg jag att jag faktiskt har flera såna här låtar, låtar
som jag minns extremt tydligt och som ger mig mycket
starka flashbacks när jag hör dom.
Därför kör jag en liten "Låtar man minns".

Låtar man minns - Alltid dig nära

Alltid dig nära är låten som jag sjöng på Hanna & Alexanders
bröllop i somras. Bröllopet ägde rum i Norrland, och de flesta
gästerna åkte upp dagen innan. Jag och några personer till
fick sova i en sommarstuga. På bröllopsmorgonen skulle vi
repa låten. Patrik (gitarr) och Ida (fiol) bodde på ett annat
ställe men kom till vår stuga så vi kunde repa. Det var tidig
sommarmorgon, fantastiskt bröllopsväder, och de flesta i
stugan sov varför vi valde att repa på altanen.

Det var mest idylliska jag varit med om tror jag. Vi satt
utomhus, det var en varm och solig sommarmorgon, vi hade
sjöutsikt och vi spelade en jättevacker låt. När jag hörde låten
var jag verkligen där igen. Kanske ett av mina finaste minnen
från sommaren 2010, på riktigt.


Av någon mycket konstig anledning går det inte längre bädda
in videos i bloggen. Det har gått förr, men jag vet inte varför
det inte funkar. SUCK! Men länkar till låten kommer här;

http://www.youtube.com/watch?v=zmD8-zsiVtc
Sofia Karlsson – Alltid Dig Nära


Spotifyversionen är bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0